מועמד מפלגת האופוזיציה העיקרית של טורקיה ניצח בבחירות לראשות העיר איסטנבול הערב (ראשון), בבחירות חוזרות שהפכו למבחן עבור הפופולריות של נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן בתקופה של חוסר יציבות כלכלית. מועמד האופוזיציה מוביל עם 53.6% מול 45.4% למועמד מפלגתו של ארדואן לאחר שנספרו 94.5% מהקולות, כך דיווחה רשת CNN. 
 
מועמד מפלגת הצדק והפיתוח של הנשיא הטורקי, ה-AKP, ראש הממשלה לשעבר בינאלי יילדירים, הודה הערב בהפסדו לאקרם אימאמוגלו, מועמד מפלגת "ברית העם הרפובליקנית", ואמר כי הוא "מקווה שישרת טוב את העיר". הנשיא ארדואן בירך גם הוא מאוחר יותר את מועמד האופוזיציה אימאמוגלו על ניצחונו בבחירות בציוץ בחשבון הטוויטר שלו.  

ועדת הבחירות המרכזית במדינה ביטלה את תוצאות ההצבעה הראשונה בחודש מרץ לאחר שמפלגתו האסלאמיסטית של ארדואן, הפסידה בהפרש קטן והעלתה טענות על שחיתות. מבקרים גורסים כי ארדואן רצה בביטול התוצאות המביכות, בהן מועמד האופוזיציה הלא מוכר עד אז, אימאמוגלו בן ה-49, ניצח בהפרש של 13 אלף קולות את יילדירים.  

בינאלי יילדירים. צילום: רויטרס
בינאלי יילדירים. צילום: רויטרס

 

העיר בת 15 מיליון התושבים היא מוקד כוח כלכלי בטורקיה. הפסד באיסטנבול, בה ארדואן פתח בקריירה הפוליטית שלו וכיהן כראש עיר בשנות התשעים, הוא הפסד סימבולי גדול עבור הנשיא וסימן לירידה בתמיכה בו. כזכור, אינפלציה דו ספרתית ואבטלה גואה במדינה הובילו לאחרונה לירידה בפופולריות של מפלגתו של הנשיא.

ארדואן, ששלט בפוליטיקה הטורקית מאז שעלה לשלטון לפני 16 שנים ושולט במדינה ביד ברזל, ניהל קמפיין בלתי פוסק לפני הבחירות המקומיות, אותן הגדיר "עניין של הישרדות" עבור טורקיה.

 איקרם אימאמוגלו. צילום: רויטרס
איקרם אימאמוגלו. צילום: רויטרס