גורמים במספר סיעות בכנסת טענו כי הליכוד וכחול לבן גיששו אצלם אם יתמכו בביטול הבחירות‎, כך דווח הערב (ראשון) בערוץ 12. ראשי שתי מפלגות טענו כי "דיברו איתנו בשבועות האחרונים מטעם הליכוד וכחול לבן על האפשרות שנתמוך בביטול הבחירות". לדבריהם, הם לא פסלו את המהלך.
כפי שדווח במעריב, גורמים בשתי המפלגות הגדולות בודקים, ביחד ולחוד, את האפשרות לבטל את החוק לפיזור הכנסת ולהמשיך בכנסת הנוכחית בלי צורך ללכת לבחירות בספטמבר. לפי הפרשנות הזו, אם 80 חברי כנסת יצביעו בעד ביטול פיזור הכנסת, אז החוק שעבר לפני שלושה שבועות מתבטל - ועמו גם מערכת הבחירות כולה.
השלב השני בתכנית הזאת, אם תצא לפועל, תהיה הקמת ממשלת אחדות של הליכוד וכחול לבן, כשגישושים ברוח זו כבר היו עוד ביום פיזור הכנסת. ח"כ יאיר לפיד שלל אז על הסף, אך רוב צמרת כחול לבן דווקא הייתה ועודנה מוכנה לשקול שותפות עם נתניהו בנסיבות מסוימות.

אלא שגם במקרה הזה עדיין אין 80 חברי כנסת, זאת משום שהליכוד, כחול לבן וכולנו - עם 74 מושבים בלבד, ועדיין יהיה צורך בגיוס של 6 חברי כנסת נוספים. מכחול לבן נמסר בתגובה לדיווח: "יש רק אפשרות אחת לביטול הבחירות - נתניהו יתפנה לטפל בענייניו המשפטים וכחול לבן תוביל ממשלה רחבה".