מחקר שנערך בארה"ב מגלה שכשליש מהנשים שיצאו לדייט עם גבר שלא היו מעוניינות בו מבחינה רומנטית, עשו זאת רק משום שחפצו בארוחה במסעדה על חשבונו.

כל רווק בעבר ובהווה יודע שעולם ההיכרויות עלול להיות קר ואכזר, ולעתים נתקלים בו באנשים בעלי מניעים מפוקפקים. על פי המחקר החדש, אחד המניעים הללו הוא בפשטות לא וקח זאת צעד קדימה ומדגים כי במקרים לא מעטים, האינטרסים האלה כוללים ארוחה חינם. מדובר בתופעה שזכתה בארה"ב לכינוי foody call, פרפרזה על הביטוי booty call, שמשמעו מפגש לשם מין מזדמן.
 
חוקרים באוניברסיטת פסיפיק במדינת אורגון בשיתוף חוקרים באוניברסיטת מרסד בקליפורניה מצאו כי כשליש מהנשים שהשתתפו במחקר העידו כי יצאו לדייט עם גבר רק משום שחפצו בארוחה בלי שיצטרכו לשלם עליה. כנהוג בעולם ההיכרויות, במקרים רבים הגברים הם אלה שמשלמים את החשבון בסוף הערב, כך שאותן נשים אומנם לא הכירו את בחיר לבן, אך זכו  לסעוד את לבן במסעדות יוקרה.
 

בחלקו הראשון של המחקר גייסו החוקרים 820 נשים כולן הטרוסקסואליות, 40% מהן רווקות, 33% נשואות ו־27% שדיווחו כי הן נמצאות במערכת יחסים מחייבת. המשתתפות נשאלו מגוון שאלות שנועדו לבחון את תכונות האישיות שלהן ואת האמונות שלהן בנושאי מגדר, וכן את עמדותיהן בנוגע ל־foody call.
23% מהמשתתפות דיווחו כי יצאו בעבר לדייט רק לטובת ארוחה חינם. מרביתן עשו זאת מדי פעם או לעתים רחוקות. אף שהנשים שעשו מעשה כזה סברו שמדובר במעשה לגיטימי, רוב המשתתפות סברו שמדובר במעשה לא מקובל. החוקרים חזרו על המחקר פעם נוספת בקרב 357 נשים והפעם מצאו כי 33% מהן יצאו לפחות פעם אחת לדייט רק כדי לאכול חינם. 
 
ממצא מעניין נוסף שעליו מצביעים החוקרים, מומחים לפסיכולוגיה חברתית ואישיותית, הוא כי הנשים שסברו כי מדובר בהתנהגות לגיטימית, הראו סממנים של מוסריות נמוכה, הפרעת אישיות נרקיסיסטית ופסיכופתיה, וכן הציגו השקפת עולם מסורתית בכל הנוגע לחלוקת תפקידים מגדרית.