היועמ"ש מתייצב לצד ועדת ההיתרים: היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הורה הערב (שני) לראש הממשלה בנימין נתניהו להשיב את הכספים שקיבל מבן דודו מתן מיליקובסקי לצורך הגנתו המשפטית. במכתב ששלח משרד המשפטים לתנועה לאיכות השלטון בנושא, נכתב כי "היועץ המשפטי לממשלה, לצד גורמים נוספים, יורה לראש הממשלה להשיב את הכספים שקיבל ממר מיליקובסקי לצורך מימון הוצאות הגנתו".

עוד נכתב במכתב כי "עמדת היועץ המשפטי לממשלה בעניין זה, כי על ראש הממשלה להשיב למר מיליקובסקי את הסכומים ששולמו על ידו עד כה עקב סירוב הוועדה למתן היתרים, הוצגה כבר בתשובת המדינה לעתירת ראש הממשלה נגד ועדת ההיתרים (בג"ץ 1820/19). ברי, אפוא, כי הדברים ידועים לראש הממשלה".
 
כזכור, מוקדם יותר הבוקר, הודיעה ועדת ההיתרים במשרד מבקר המדינה לנתניהו כי היא דוחה את בקשתו לקבל מימון ממקורבו ספנסר פרדרידג' לאחר שנתניהו סירב לפרט בפני הוועדה את פירוט הצהרת ההון שלו, כפי שהתבקש על ידה לעשות. בתגובה להודעת ועדת ההיתרים, מטעם ראש הממשלה נמסר: "לוועדת ההיתרים יש תפקיד אחד בלבד, והוא לקבוע האם קיים חשש לניגוד עניינים בבקשת ראש הממשלה למימון הוצאות הגנתו המשפטית מספנסר פרטבריג׳ שלעסקיו אין שום זיקה לישראל. בדיקה פשוטה מביאה למסקנה שאין שום ניגוד עניינים. כאן היה אמור להסתיים תפקידה של הועדה".
"חבל שהועדה נכנסה לתחומים לא לה", נמסר עוד מטעם נתניהו, "היא ניצלה את מעמדה כדי להערים קשיים חסרי תקדים על ראש הממשלה ולמנוע ממנו את הזכות הבסיסית להגן עם עצמו בהליך המשפטי. אירועים כאלה פוגעים באמון הציבור במערכת". "המידע שביקשה הועדה נמצא אצל מבקר המדינה והגורמים המוסמכים על פי חוק- וועדת ההיתרים אינה חלק מהגורמים המוסמכים לעיין בחומר זה. אין הסבר לדרישות הועדה שנעשות ללא סמכות או למניעיה שמסכלים כל דרך אפשרית בה ראש הממשלה יכול להגן על עצמו".
 
כזכור, אתמול בערב ביקש ראש הממשלה מהוועדה להקפיא את החלטתה כיון שהוא בוחן דרכים אחרות לקבל את המימון, אולם בקשתו נדחתה. בהחלטת הוועדה נכתב כי "נתניהו צריך להחזיר למיליקובסקי את 300 אלף הדולרים שקיבל ממנו וכן את החליפות שקיבל או שווי שלהם".