לא רק אבי גבאי: ערב פיזור הכנסת ה-21, ותחילת מערכת הבחירות השנייה ב-2019, ניסה נתניהו להקים קואליציה חלופית ללא ישראל ביתנו וראשה אביגדור ליברמן. עד כה ידוע על מגעים שקיים ראש הממשלה עם יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי, ונשמעו טענות כי נתניהו פנה גם למפלגות הערביות במטרה לעמוד בראשות ממשלת מיעוט בתמיכת הח"כים הערבים. הערב (שני) נחשף בחדשות כאן 11, כי על פי בכירים בכחול לבן, גם אליהם נעשתה פנייה במטרה למנוע בחירות, אך היא נדחתה.



על פי הדיווח, שליחים מטעמו של ראש הממשלה פנו לנציגי כחול לבן, והציעו להם להקים ממשלת אחדות שתכלול את הליכוד ואת כחול לבן - ולא רק זאת, על פי הדיווח בהצעה נכללה גם רוטציה בין ראש הממשלה לבין גנץ, ולפיה נתניהו יישאר בתפקידו לשנתיים ואז יוחלף על ידי בני גנץ.  עוד אמרו אותם הבכירים במפלגה כי גנץ דחה את הצעתו של נתניהו, וזאת מכיוון שלא האמין כי הייתה בכוונתו לקיים אותה - אם בהקמת ממשלה ברגע האחרון עם ליברמן או בעזרת פרישה מהשותפות בשביל למנוע את מימוש הרוטציה.



מהליכוד נמסר בתגובה לכתבה כי מדובר בשקר מוחלט



מכחול לבן נמסר: "להצעות שהגיש נתניהו ערב הבחירות, בשעה שניסה להציל את עורו, ערב הבחירות התייחסנו באותה הרצינות שאפשר לייחס לשאר הספינם וההבטחות שמפזר נתניהו לקראת הבחירות הבאות. אנחנו ממליצים לו לעסוק בענייניו המשפטיים ולאפשר למדינת ישראל הקמת ממשלה רחבה בראשות בני גנץ שהיא צו השעה".