סדק בחרם: למרות סירובה של הרשות הפלסטינית לשלוח נציגים רשמיים לסדנה הכלכלית בבחריין, שאמורה להתחיל מחר, ולמרות הדחייה הכללית שהופנתה ברחוב ובמגזר הכלכלי הפלסטינים ליוזמה האמריקאית, מספר אנשי עסקים פלסטינים החליטו להגיע לפסגה, ואחד מהם - אשרף ג'עברי אף התראיין הערב (שני) ל"החדשות 12", וסיפר מדוע החליט להגיע לפסגה.



ג'עברי נחשב לגורם מקורב למתנחלים ולשגריר האמריקאי בישראל, דיוויד פרידמן, והראיון עצמו התקיים ממשרדו של ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן. "נלך לבחריין, נראה נבדוק נשמע מה יש שם זו הזדמנות לעם הפלסטיני בגלל שהוא יחזק את הכלכלה שלו", אמר איש העסקים בעברית. "יש עוד שמונה או תשעה אנשי עסקים הם הולכים לכנס הזה איתי. דיברנו על המצב הזה והם אמרו לי: 'באמת, זו התוכנית הכי טובה לעם הפלסטיני'", הוא הוסיף.



דיוויד פרדמן בכנס של לשכת המסחר והתעשייה ביו"ש, בהשתתפות ג'עברי. צילום: לשכת המסחר והתעשייה ביו"ש
דיוויד פרדמן בכנס של לשכת המסחר והתעשייה ביו"ש, בהשתתפות ג'עברי. צילום: לשכת המסחר והתעשייה ביו"ש



בשלב זה הצטרף לשיחה גם דגן והשניים הביעו תמיכה בראיון השלום הכלכלי. דגן אמר כי במקום "שלום בניירות בין פוליטקאים מנותקים, יש לייצר חיבור דרך השטח, דרך השטח ודרך השקעות כלכליות", וג'עברי ענה כי "השלום יבוא מלמטה למעלה, אבל מה שקרה אצלנו 25 שנים בא מלמעלה למטה. זו הבעיה".

לאחר מכן התייחס איש העסקים הפלסטיני לביקורת שנמתחה עליו ועל החלטתו לנסוע לפסגה, וטען כי הוא מאמין שמדובר בהזדמנות לקדם את רעיון המדינה הפלסטינית. "איך נגיע לפתרון פוליטי בלי מצב כלכלי חזק? איך נבנה את המדינה?", שאל.