תופי המלחמה: שר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף - שנחשב בדרך כלל לגורם מתון בהנהגה האיראנית, תקף הערב (שני) במילים קשות את ארצות הברית, בעלות בריתה במפרץ ואת ישראל, בחרחור מלחמה בעקבות המשבר במפרץ. זריף כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "טראמפ צודק ב-100% שאין לצבא ארצות הברית מה לעשות במפרץ הפרסי, אבל זה ברור כי ל'B-Team' (מונח המרמז על ברית בין היועץ האמריקאי ליועץ האמריקאי לביטחון לאומי, ג'ון בולטון, נסיכי סעודיה ואיחוד האמירויות מוחמד בן סלמן ומוחמד בן זיאד, בנימין נתניהו - מ.א.) בזות לדיפלומטיה וצמאות למלחמה".



במקביל לכך, המשלחת האמריקאית באיחוד האמירויות צייצה בחשבון הטוויטר שלה כי מזכיר המדינה האמריקאי מייק פומפאו, שנמצא במדינה, נפגש עם הנסיך בן זיאד, והשניים שוחחו על "האיום האיראני ועל דרכים לבלום אותו". כזכור, ארצות הברית ואיראן נמצאות במסלול התנגשות כבר מעל לשנה, לאחר שארצות הברית פרשה מהסכם הגרעין עליו היא חתמה יחד עם סין, רוסיה ומעצמות אירופה מצד אחד ואיראן מצד שני, והטילה סנקציות על הרפובליקה האסלאמית.



בחודשים האחרונים, המשבר החריף, כאשר ארצות הברית האשימה את איראן בתקיפת מכליות נפט במפרץ הפרסי מחד, ואיראן יירטה מטוס אמריקאי ללא טייס, שלטענתה חדר לשטחה. בעקבות המשבר, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ חתם מוקדם יותר היום על הטלת סנקציות חדשות על איראן, בעת החתימה על הסנקציות הודיע טראמפ כי הסנקציות החדשות יתמקדו במנהיגות האיראנית, בראשם המנהיג העליון של הרפובליקה האסלאמית, עלי חמינאי. בתוך כך, סוכנות הידיעות הבינלאומית רויטרס מדווחת שהסנקציות האמריקאיות החדשות יוטלו גם על שמונה בכירים במערכת הביטחון האיראנית, משמרות המהפכה.

בתוך כך, שר האוצר האמריקני סטיבן מנוצ'ין אמר: "העיצומים החדשים מכוונים נגד בכירים איראנים, המעורבים בפעילות הפלת המל"ט האמריקאי ע"י איראן". לדבריו, גם שר החוץ האיראני מוחמד ג'וואד זריף עתיד להיות מטרה של הסנקציות החדשות בהמשך השבוע. עוד הוא הבהיר כי העיצומים לא מיועדים לפגוע באזרחים פשוטים מן השורה".

עוד הבהיר הנשיא כי ארצות הברית מעוניינת בכך שאיראן תפסיק לממן את פעילויות הטרור ברחבי העולם, וכי מדינתו לא תאפשר לאיראן להיות בעלת נשק גרעיני. עם זאת, טראמפ ציין כי ארצות הברית אינה מעוניינת במלחמה מול איראן. 
לפני כיומיים אמר טראמפ כי "אנו מטילים סנקציות חדשות וכבדות על איראן. אני מצפה ליום בו הסנקציות האלו יוסרו, ואיראן תהפוך שוב לאומה פרודוקטיבית ומשגשגת. כמה שיותר מוקדם יותר טוב". 
באותו יום התייחס טראמפ למתיחות מול איראן ואיים כי "פעולה צבאית נגד איראן עדיין נמצאת על השולחן". יום לפני כן אמר עוד הנשיא כי הוא אינו מעוניין במלחמה מול איראן, אך הזהיר כי אם אכן תתרחש מלחמה כזו, היא "תוביל להשמדה כפי שלא ראיתם מעולם". בתגובה, איראן מסרה כי היא תגיב בתקיפות לכל איום של ארה"ב נגדה.