היחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים הודיעה הבוקר (שלישי) כי בעקבות הפרחת בלוני התבערה מרצועת עזה לשטח מדינת ישראל והצתת השריפות בעוטף עזה, הוחלט על הפסקת העברת הדלקים לתחנת הכוח ברצועת עזה דרך מעבר כרם שלום החל מהיום בבוקר ועד להודעה חדשה. 


כזכור, תחנת הכוח בעזה כבר הפסיקה לפעול בעבר בעקבות מחסור בדלקים, ובכל מקרה אינה מספקת חשמל באופן שוטף לתושבי הרצועה, אלא למספר שעות ביום בלבד. בחודש אוקטובר האחרון, החלה ישראל בהעברת סולר במימון קטארי לתחנת הכוח בעזה, במטרה להעלות את הספק החשמל ברצועה לשמונה שעות ביום. 

שלשום פרצו חמש שריפות בעוטף עזה כתוצאה מבלוני תבערה, שלוש מהן במועצה אזורית אשכול. אמש כבר גדל המספר ועמד על כ-14 שריפות. צוותי כיבוי, קק"ל, רשות הטבע והגנים וגרורים צבאיים פועלים לכיבוי השריפות מאז החל טרור בלוני התבערה, ולרוב מצליחים להשתלט עליהן בתוך זמן קצר, אולם הנזקים המצטברים הנגרמים מהן הרסניים. כמו כן, כתוצאה מבלוני התבערה פורצות מדי פעם גם שריפות המתפתחות לממדים גדולים, הדורשות צוותי כיבוי אש רבים על מנת להשתלט עליהן ולכבותן. 

שריפה שפרצה בעוטף עזה כתוצאה מבלון תבערה. צילום: אביב הרץ, TPS

הצתה כתוצאה מבלוני תבערה סמוך לנחל עוז. צילום: אביב הרץ, TPS


יש לציין, כי שיגור הבלונים התבצע לאחר שראשי תנועת החמאס ברצועת עזה הורו לאנשיהם להביע מחאה על ועידת בחריין, יריית הפתיחה של עסקת המאה, באמצעות משלוח בלוני תבערה על יישובי הדרום. בנוסף, היום צפויה שביתה כללית ברצועת עזה, כחלק מההתנגדות הפלגים הפלסטיניים לקיום הסדנה. 
 

לפני כשבוע וחצי, בעקבות המשך השריפות והפרחת בלוני התבערה מרצועת עזה לעבר שטח ישראל, הודיע מתאם הפעולות בשטחים כי הוחלט אמש על הטלת סגר ימי על הרצועה עד להודעה חדשה. עוד לפני כן, צומצם מרחב הדיג ברצועת עזה לטווח של עד שישה מיילים ימיים, מאותה סיבה בדיוק.