סביבת הפרסום באינטרנט נעשתה צפופה ואכזרית מתמיד עבור מותגים רבים, ודווקא על הרקע הזה גוברת חשיבותו של ענף קידום האתרים. הסיבה: רוב הלקוחות מתחילים את מסע הרכישה שלהם במנועי חיפוש, ובראשם בגוגל. המשמעות היא שכדי ליהנות מנראות טובה בתוצאות החיפוש האורגניות, עסקים חייבים לתכנן ולהוציא אל הפועל אסטרטגיית קידום אתרים מוצקה ויעילה.

ריכזתי עבורכם ארבע אבני יסוד שתשפרנה את אסטרטגיית קידום האתר שלכם ותסייענה לכם להתמודד בתחרות מול המתחרים עד למקומות הראשונים.

1. היו ידידותיים למנועי החיפוש: כדי להופיע בתוצאות החיפוש, האתר שלכם צריך להימצא, להיסרק ולהתאנדקס על ידי מנועי החיפוש. כלומר, אם אתם בונים בימים אלה אתר ומעולם לא עסקתם בקידום אתרים, המשימה הראשונה שלכם היא להפוך את האתר לנראה ואפילו בולט בעיני מנועי החיפוש. למשל, אחת מן הבעיות הנפוצות (וגם הפשוטות ביותר לתיקון) היא בעיה בקובץ robots.txt שמורה למנועי החיפוש אילו עמודים לסרוק ולאנדקס ואילו לא – אולם מותגים ועסקים רבים פשוט שוכחים לעדכן אותו.
 

דבר נוסף שתוכלו לעשות הוא להראות למנועי החיפוש את מבנה האתר שלכם כדי שיהיה להם קל יותר לסרוק ולאנדקס אותו. לשם כך עליכם לעדכן את מפת האתר שלכם (או לבנות אותה, אם טרם עשיתם זאת). מפת אתר אידיאלית למטרות קידום אורגני כוללים רשימה של הקטגוריות באתר, תת קטגוריות ועמודי מוצרים. נשמע מסובך? יש כלי קידום אתרים ברשת שאפשר להיעזר בהם לשם כך, כמו Screaming Frog (שגם יחבר את מפת האתר עם קובץ robots.txt מעודכן כפי שהוזכר לעיל).
 
אם באתר שלכם מותקנת טכנולוגיה ישנה יחסית, כמו Flash או Silverlight, דעו שהתוכן בהן הוא בלתי נראה לגוגל ולמנועי החיפוש האחרים ומוטב לעבור לטכנולוגיה מתקדמת יותר, כמו HTML5  או ג'אווה-סקריפט. אמנם תהליך ההסבה עלול לארוך זמן מה, עד כמה חודשים במקרה של אתרים גדולים מאוד עם מספר רב של עמודים ותוכן, אבל ההשקעה בהסבה ובמשאבים נלווים תתברר בסופו של דבר כשווה את המאמץ לטווח ארוך.
 
2. בצעו אופטימיזציה של תוכן קיים: לאחר שתפתרו את הבעיות בסריקה ובאינדוקס של האתר שלכם, עליכם להתחיל למנף את הנכסים הקיימים שלכם באמצעות אופטימיזציה של התוכן; כלומר, לשפר את התכנים שכבר יש באתר שלכם על מנת לשפר את הדירוג של העמודים השונים באתר עבור מילות מפתח שונות. לשם כך תוכלו להשתמש ב- Google Keyword Plannerכדי לפתח רשימת מילות מפתח בהתבסס על נפח חיפוש והחזר השקעה (ROI). לאחר מכן השתמשו ברשימה כדי לשפר את תגי המטא והתוכן שלכם, החל מעמודים מרכזיים וחשובים באתר והמשך לכיוון העמודים בעלי החשיבות ההולכת ופוחתת.

האתר שלכם גדול וקשה לבצע אופטימיזציה לכל התוכן שכבר קיים בו? דרך חלופית היא לבצע אופטימיזציה לעמודים נבחרים בלבד. למשל, אם קטגוריית מוצרים מסוימת דווקא מדורגת לא רע בגוגל, תוכלו להיעזר ב-Google Search Console כדי לחזור מה טוב בעמוד הזה, האם יש בו מילות מפתח, והאם אפשר לייעל אותו אפילו יותר? שימו לב – מדובר בשיפור של עמודים קיימים ולא בהחלפתם בעמודים אחרים!

3. קישורים הבנזין של תהליך הקידום האורגני: השלב הבא הוא לבצע פעולות קידום אתרים מחוצה לאתר. למעשה לא צריך לחכות עד שהשלב הקודם יסתיים, אלא אפשר להתחיל לבנות קישורים כבר בשלב ביצוע האופטימיזציה לתוכן; אולם ככל שהתוכן באתר יהיה אופטימלי יותר כך התוצאות של בניית הקישורים תהיינה טובות יותר.
 
בניית קישורים דורשת מחקר מקדים, וחשוב גם להכיר את הכללים המנחים של גוגל באשר לבניית קישורים לפני שתתחילו במשימה. הדרך היעילה ביותר למצוא קישורים אפשריים היא באמצעות כלים כמו SEMrush המראים לכם מהיכן המתחרים שלכם משיגים את הקישורים שלהם – כלומר תוכלו להשיג בקלות יחסית רשימה של אתרים שתוכלו לפנות אליהם בבקשה להוציא מהם קישור לאתר שלכם. אם הרשימה שהתקבלה ארוכה מאוד, צמצמו אותה בעזרת התמקדות באתרים האיכותיים ביותר שיש להם תנועת גולשים טובה ונוכחות חזקה ברשתות החברתיות. כמו כן, אל תצפו להיענות גבוהה מבעלי ומנהלי האתרים הללו – גם בין 10 ל-15 אחוזי היענות זה מצוין.

4. תוכן (ערך) – MAX רלוונטיות לגולש: בשלב הזה, התוכן באתר שלכם אמור כבר להיות הרבה יותר איכותי ומעניין מאשר תיאורים יבשים של מוצרים או שירותים שיענו לגולשים על השאלה "מה אתם מוכרים בעסק הזה?" – ולכן הגיע הזמן להתחיל לייצר תוכן בעל ערך למשתמש. למשל, במקום לתאר את המוצרים בחנות שלכם, כתבו מדריך כיצד לבחור ביניהם, או טיפים לשמירה עליהם לאורך זמן.
 
בכל פיסת תוכן כזו תצטרכו לשלב גם מילות מפתח ואולי אפילו לערוך מחקר מתחרים קצר. גם במקרה הזה באים לעזרתכם שלל כלי קידום אתרים שאפשר למצוא ברשת, כמו SEMrush  שיכול לייצר עבורכם רשימה של אלפי מילות מפתח אפשריות שאותן תוכלו לשלב בעמודים שונים באתר.
מצד שני, אתם לא הולכים להשתמש בכל אלפי מילות המפתח הללו. יתכן שתצטרכו לבחון את הרשימה ולפלח אותה בהתאם, למשל, לביצועים שלכם עבור כל מילת מפתח בהשוואה למתחרים שלכם. תהליך הסינון הזה יכול לארוך בין מספר ימים לחודש, אולם בסופו של דבר תקבלו מעין מפת דרכים שעליה תוכלו לבסס את כל אסטרטגיית קידום האתר שלכם. 
 
סיכום

על מנת לשפר את אסטרטגיית קידום האתר שלכם, עליכם לטפל במספר מישורים שונים. ככל שתשפרו את האתר שלכם מבחינת אפשרויות הסריקה על ידי מנועי החיפוש, תבצעו אופטימיזציה לנכסי התוכן הקיימים שלכם, תבנו קישורים ותייצרו תוכן חדש, איכותי ובעל ערך, כך אסטרטגיית קידום האתר שלכם תהיה חזקה ואפקטיבית יותר, והאתר שלכם יופיע בין תוצאות החיפוש האורגניות במקומות גבוהים יותר לאורך זמן רב יותר. אני מזמין אתכם לבקר אצלי באתר, להתייעץ לגבי קידום האתר שלכם.