לאחר קריסת התיק נגדו וביטול כתב האישום, הנאשם באונס בת ה-7 בבנימין, מחמוד קטוסה, השתחרר היום (שלישי) ממעצר לאחר ששהה בו קרוב לחודשיים. לאחר שחרורו אמר קטוסה ביציאתו מבית המעצר עופר: "יש לי הרבה להגיד על כל מה שקרה. אני בן אדם נקי ואני מכיר את עצמי במיליון אחוז. כל הזמן אמרתי להם שלא עשיתי את זה. אם ימצאו דבר אחד ממה שחשדו בי, אני מוכן להכל".



בראיון לגל"צ אמר קטוסה: "אחרי כל הכאב, אני עם משפחתי. יש לי הרבה מה להסביר. אני מאחל רק בריאות למשפחה של הילדה, אין לי שום מידע. אני עובד במקום שבע שנים, מה שקרה לי זה דבר מאוד לא קל. אני לא מבין למה בכלל חשדו בי על דבר כזה". עוד הוסיף: "הרסו את החיים שלי. בחיים שלי לא חשבתי שיכול לקרות לי דבר כזה".



אחיו של קטוסה, אנואר, אמר ל"מעריב" מוקדם יותר: "הייתי בוכה בסתר, אבל היום בכיתי מול כולם מרוב התרגשות. לא החזקתי את עצמי. אלוהים עמד לצידנו. גם העיתונאים האמיצים שאני מודה להם. אנחנו מתכננים חאפלה גדולה למחמוד. כל הכפר הגיע כדי לקבל את פניו עם פוסטרים שלו".



קטוסה ביציאה מהמעצר. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90




צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



מנגד, פרקליטיה של משפחת הילדה, עורכי הדין טל גבאי ויהודה פריד, ביקרו בחריפות את החלטת המשטרה והפרקליטות הצבאית. "נכון לאתמול בשעה 12 בלילה, הילדה היתה עדיין בחקירה וע"פ המידע שבידנו זיהתה באופן נחרץ את הנאשם כמי שאנס אותה", אמרו, "כידוע לכם, אתמול התקבלו ראיות חדשות מזעזעות ומדאיגות ולא ברור לנו איך יתכן שלמרות ראיות אלו ונחרצות הילדה, המדינה מתעוררת הבוקר לסיטואציה בה משחררים הביתה אדם שילדה בת 7 טוענת בנחרצות שהוא האיש שאנס אותה".

 
עוד הוסיפו: "תושבי מדינת ישראל צריכים להיות מאוד מודאגים בבוקר זה. ההחלטה לבטל את כתב האישום היא לא פחות מהפקרות. המדינה הסתכלה אמש לילדה בעיניים בעודה מתארת בכאב עצום את שחוותה ומסבה לה את גבה. הבטחנו לילדה שאנו לא נפקיר אותה ונמשיך מצדנו לעשות הכל על מנת למצות את הדין. בשורה התחתונה, הדבר המדאיג ביותר בהודעת הפרקליטות מהבוקר הוא כי הפרקליט מציין בפירוש כי בוצע אונס בילדה, הנאשם עדיין חשוד והחקירה תמשך ולכן לא ברור איך למרות כל זאת הוא קיבל את ההחלטה המצערת והמדאיגה לשחררו ממעצר ולבטל את כתב האישום. הילדה ומשפחתה בהלם טוטאלי , הילדה שבורת לב ולא מוכנה לצאת מביתה. אנחנו שוקלים ברגעים אלו את המשך דרכנו".

כזכור, בהודעת צה"ל והמשטרה נמסר כי לאחר בחינה נוספת של חומר החקירה ובעקבות כשלים שעלו בחקירה, החליט הפצ"ר, בהתאם לעמדת כלל גורמי המקצוע המעורבים בטיפול בתיק, כי התשתית הראייתית הניצבת בבסיס כתב האישום אינה עולה בעת הזו כדי "סיכוי סביר להרשעה". על כן, לפי הוראות הדין, לא ניתן להמשיך את ההליך הפלילי, ויש לחזור מכתב האישום ולשחרר את קטוסה ממעצר.
 
כמו כן, סוכם בין הפצ"ר לבין ראש אגף חקירות ומודיעין במשטרה, כי לאחר סיום החקירה, ובמועד הראשון שיאפשר זאת, ייערך הליך בחינה ביחס לאופן הטיפול בתיק, במטרה להפיק את כלל הלקחים הנדרשים וליישמם. פרקליטו של קטוסה, עו"ד נאשף דרוויש, אמר לאחר ההחלטה: "ידעתי. נקודה. אמרתי את זה מההתחלה. להבדיל מאחרים אמרתי את מה שאמרתי כשהתבססתי על ראיות שקיימות בתיק החקירה. בעניין זה חשוב לי להדגיש כי אני לא מתייחס לקשיים ראייתיים אלא לראיות מזכות. יש תחושת סיפוק מהידיעה שאדם חף מפשע שהצלחנו להוציא אותו ממצב שבו היה יכול להירקב שנים בכלא".