המשמעות המעשית היחידה של מה שמוגדר על פי הפרסומים השונים כ"פסגת השלושה" של היועצים לענייני בטחון של ארה"ב, רוסיה וישראל, היא שבכל הנוגע למדיניות מול איראן, להערכות מול מזימות החזבאללה ולהבטחת שלום בגבול הצפון - ישראל יכולה לסמוך רק ורק על עצמה. בכל התחומים שהוזכרו, אסור אפילו לחשוב לרגע שישראל תקבל עזרה וסיוע בשעת הצורך.
למעשה, הגדרת את עצם קיום הפגישה המשולשת כ"רגע קריטי במזרח התיכון" היא לא רק הגזמה פרועה, אלא הפגנת אטימות כלפי היחסים בין ארה"ב לרוסיה והתעלמות מסדר העדיפויות של שתי המעצמות בגישתן למזרח התיכון. 
הצילום המחוייך המשותף של ג'ון בולטון, ניקולאי פטרושב וראש המל'ל הוא נחמד, אבל גם מטעה ומוליך שולל. המעמד המונצח בצילום לא אומר מאומה על העובדה שבולטון איבד באחרונה כל השפעה בבית הלבן ומודר מדיונים ושיקולים בנוגע להתנהלות הנשיא טראמפ מול איראן, כאשר אפילו במהלך ביקורו בישראל טראמפ לא התאפק והתבטא השבוע בלעג כלפיו. ההערכה בקרב פרשנים בוושינגטון היא שבולטון יודח בקרוב או יתפטר.

 
פטרושב. צילום: רויטרס
פטרושב. צילום: רויטרס
 
בתוך כך, לדברי מקורות במרכז האו"ם בניו יורק, לפטרושב השפעה מעטה ביותר על הנשיא ולדימיר פוטין. בהתבטאויות שהשמיע פטרושב, הוא חשף את דפוסי חשיבתו והשקפותיו על איראן. בעודו שוהה בירושלים, בירת ישראל, יצא מגדרו היועץ הרוסי על מנת להגן ולסנגר על הרפובליקה האסלאמית - מדינה שהמטרה הרשמית של מנהיגיה הוא למחוק את ישראל מהמפה. 
ההתבטאויות של פטרושב, שדחו על הסף את כל ההאשמות שארה"ב הטיחה לאחרונה באיראן, חשפו גם ביתר שאת את היקף ועומק היחסים המעורערים הקיימים בין רוסיה לארה"ב. שגרירים ודיפלומטים באו"ם אומרים, שמאז שיאה של המלחמה הקרה לא היה נתק וריחוק בין שתי המעצמות כמו היום. "במלחמה הקרה לפחות היה ופעל טלפון אדום בין הבית הלבן לקרמלין. היום גם זה לא קיים", אמר דיפלומט מערבי בתדרוך פנימי.
       
להערכת דיפלומטים הידועים כמומחים לרוסיה, לפוטין אין שום רצון והרהור לפעול לצמצום נוכחותה של איראן בסוריה. ההערכה היא, שהמנהיג הרוסי מעדיף להשגיח ולפקח על נוכחות איראן בסוריה, ולא להתעמת עם המנהיגים האיראנים ולדרוש מהם לסגת מסוריה. "פוטין שומר על יחסים טובים עם מנהיגי איראן גם כחלק ממדיניות ההתרסה שלו מול ארה"ב", אומר אחד מהם. ולכן, המסקנה המתבקשת היא שישראל נמצאת לבדה בחזית מול איראן, מול איומי החזבאללה ומול סכנות ההתלקחות בגבול הצפון.