אשתו של שליט דובאי מוחמד בן ראשד, הנסיכה האיא, שהיא אחותו של מלך ירדן עבדאללה, ביקשה להתגרש מבעלה  לאור חילוקי דעות בגלל "עסקת המאה", התוכנית האמריקאית לפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני, כך דיווח היום (שלישי) העיתון "דאר אל-חייאת" מפי מקורות ירדניים. בן ראשד משמש גם כסגן נשיא האמירויות.



המקורות אמרו לעיתון כי לאחרונה התגלעו חילוקי דעות בין השניים לאחר שבן ראשד דרש מרעייתו ללחוץ על אחיה המלך עבדאללה, להתפשר בעניין עסקת המאה. היא מסרה בתגובה כי אין לה קשר לעניינים פוליטיים וכי "הקשר המשפחתי הוא דבר אחד, ופוליטיקה היא דבר שני".



ההמקורות הוסיפו שבן ראשד הציע לאשתו את הכינוי "שייחה האיא", שהוא התואר הבכיר באמירויות לנשים, אך היא ענתה כי היא נסיכה, אביה מלך, אמה מלכה, אחיה וסבה מלכים, והיא "לא תקבל את התואר הזה".



המקורות דחו על הסף שמועות לפיהן מדובר בגניבת כספים, ולדעתם מדובר בעיוות האמת. לטענתם, היא ירשה מאמה כסף רב ויש לה חברות והשקעות, לכן איננה זקוקה לכסף. המקורות הדגישו כי הנסיכה לא יצאה מדובאי לגרמניה, בליווי בניה ודיפלומט גרמני, כפי שטענו המקורות.



הנסיכה האיא התחתנה ב-10 לאפריל 2004, כאשר בן ראשד היה יורש העצר של דובאי ושר ההגנה באמירויות. לשניים שני ילדים, ג'לילה שנולדה בשנת 2007 וזאיד שנולד ב-2012.


 


בשנת 2016 נאמד הונו של בן ראשד בכ־4.5 מיליארד דולר והוא מוקם במקום החמישי בדירוג בני המלוכה העשירים בעולם של "פורבס". חלק מכספו מוקדש לצדקה, באמצעות קרן שמשקיעה סכומים גדולים במדינות העולם הערבי בתחומים כמו חינוך, מדע ומבצעים הומניטריים.