מקדונלד'ס החליטה להצטרף לטרנד העולמי, ובעוד מספר שבועות יגיע לישראל המבורגר טבעוני של החברה. האקטיביסטית למען זכויות בעלי החיים, טל גלבוע, התייחסה לנושא הערב (שלישי) בתכנית "איפה הכסף" ב-103FM, והכריזה כי "מדובר בניצחון גדול עבורי". 



"אנחנו המדינה השלישית שמקדונלד'ס הולכת לשווק בה את המבורגר הטבעוני", הסבירה גלבוע. "יש חברות אחרות שהתחילו לעשות את זה. ברגר קינג, לדוגמה, השיקו את האימפסבול בורגר, ותוך ארבעה ימים כל המכסות נגמרו. ברור לנו שהמניע של החברות הללו לשווק המבורגרים טבעוניים הוא לא מתוך טוב הלב שלהם, אלא בצע כסף. אבל בהחלטה של מקדונלד'ס להשיק המבורגר טבעוני בישראל יש אמירה מדהימה. מדובר בחברה שמפרסמת המבורגר עם 100 אחוז בשר. כולם היום מבינים לאן העתיד הולך ואיפה נמצא הכסף".

"לפני יומיים", לדבריה, "הייתה כתבה עם מנכ"ל זוגלובק שאמר שהוא חולם על עולם ללא משחטות ושהחברה שלו תהפוך לטבעונית. מי צריך יותר מזה? החיסכון באיכות הסביבה ובחיי בעלי החיים יהיה אדיר".

 


"במהלך השנים האחרונות החלפתי המון כובעים", המשיכה גלבוע. "מפעילה חברתית נהייתי סלב שנאבק, וכיום אני יועצת רה"מ לענייני טבעונות. שנים אני משתתפת במחאות נגד מקדונלד'ס, והמהלך הזה הוא ניצחון גדול עבורי. אני יודעת שזו החברה שטובחת בהכי הרבה בעלי חיים, אך אחרי שנים של עבודה הנה התוצאה של המחאה הטבעונית".

כעת הם מקימים מחדש את הסניף בנמל התעופה.
"מנכ"ל מקדונלד'ס ישראל הוא גם ממקימי ארגון 'שלום עכשיו', כך שכל השיח על מוסר בנושא נראה לי דבילי. כשיש לך את האופציה לא לפגוע במישהו ואתה בוחר לפגוע בו מרצון ובמקביל זועק על מדיניות ממשלתית שפוגעת במישהו אחר - אני חושבת שאין לך עמוד שדרה".