"אמא שלי ואחי הגיעו במיוחד, ואנחנו מאוד מתרגשים", מספר סג"מ מקסים פופוביץ' (26), חייל בודד מרמת גן המסיים היום (רביעי) בהצלחה את קורס הקצינים בבה"ד 1. פופוביץ' עלה לישראל לפני כארבע שנים מאוקראינה. "עליתי לבד. ההורים שלי הסתכלו על הרצון שלי לעלות בעין עקומה וקיבלו את זה מאוד קשה. אבא שלי התנגד, אבל חברים שלו שכנעו אותו להסכים", הוא מספר.
 
עם הגעתו לארץ, בגיל 22, החל פופוביץ' ללמוד עברית ולהתפרנס בשעות הערב מעבודה בניקיון משרדים. שם גם החל המפנה הגדול בחייו. "לא רצו לגייס אותי בגלל הגיל. בהמשך ניקיתי משרדים ופגשתי עורך דין, שהגיע מקנדה והתחברנו. הוא עזר לי ושלחנו חמישה מכתבים עם מסמכים, עד שהסכימו לגייס אותי".
 
עם גיוסו לצה"ל באפריל 2017 עבר פופוביץ' קורס בעברית ומשם הגיע להנדסה קרבית. "רציתי להגיע לצנחנים, אבל אחרי הגיבוש אמרו לי שלא התקבלתי. בסוף הגעתי להנדסה קרבית ואני שמח על זה".
 

 מסלול הקידום של פופוביץ' היה מהיר. לאחר הטירונות וההכשרה הוא הפך למפקד כיתת טירונים ובהמשך רצה לצאת לקורס קצינים. "אחרי שכמפקד סיימתי עם הטירונים את מסע הכומתה ל־35 ק"מ, קרא לי מפקד הפלוגה והודיע שאני יוצא להכנה לקצונה. אני חייב לו הרבה. הצלחתי עם הזמן גם להתגבר על הקושי בעברית, והיא כל הזמן משתפרת. אני רוצה להמשיך בצבא, להקים כאן משפחה ולמצוא בחורה ישראלית".