אואן איגרה, סטודנט להנדסה בן 19 מאוניברסיטת נורת'איסטרן שבבוסטון הוא המתמחה ה־10,000 שהגיע להתמחות מקצועית בישראל במסגרת התוכנית Onward Israel. השבוע ערך חבר הנאמנים של הסוכנות היהודית טקס לציון המאורע בהשתתפות מאות נציגים מקהילות וארגונים יהודיים מרחבי העולם.
״ההתמחות בישראל מעניקה לי הזדמנות להתפתח מבחינה מקצועית", אמר איגרה, שעובד בקבוצת IBI GROUP. "אני כה נרגש מההתמחות, שאני נשאר שעות נוספות בעבודה ובהמשך נהנה ממקומות הבילוי ומחוף הים בתל אביב״.
 
בחמש השנים האחרונות הוכפל מספרם של הסטודנטים היהודים ובוגרי האוניברסיטאות שהגיעו להתמחות מקצועית בישראל במסגרת התוכנית. בשנת 2015 הגיעו לישראל 1,270 מתמחים והשנה צפוי מספרם לעמוד על כ־2,800. גם מספר החברות הקולטות מתמחים צמח מכ־400 לפני חמש שנים לכ־1,300 חברות כיום. 
 

Israel Onward נוסדה לפני שבע שנים על ידי הסוכנות היהודית בשיתוף קרן שפירא וקרן ביקון מפיטסבורג, במטרה לאפשר לצעירים יהודים לחוות את ישראל באמצעות התמחות בת שמונה שבועות במגוון חברות במשק הישראלי. כיום מופעלת התוכנית כארגון ללא מטרות רווח, בשיתוף עם פילנתרופים, קרנות, קהילות וארגונים מהעולם ובתמיכת פרויקט 'מסע' של הסוכנות היהודית והממשלה.  
 

"ישראל היא מעצמת סטארט־אפ שמושכת אליה צעירים מכל העולם, ולכן התמחות מקצועית היא אחת הדרכים החשובות לחבר את הדור הצעיר בקהילות היהודיות לישראל", אומר יצחק הרצוג, יו"ר הסוכנות היהודית. "הגעתם להתמחות בחברות ישראליות מאפשרת להם לבנות את קורות החיים בתחילת המסע המקצועי שלהם, ובו זמנית להכיר את החברה הישראלית ולהעמיק את הזהות היהודית שלהם ואת הקשר עם מדינת ישראל".