שיעור דאנסהול, ז'אנר של מוזיקת פופ שמקורה בג'מייקה, מככב כיום בחדרי סטודיו רבים לריקוד וגם בחלק מחדרי הכושר. היתרון הבולט בסגנון הוא השילוב בין עבודה של כל הגוף לבין קבוצות שרירים רבות. הבטיחו לי שכל איבר ינוע, מה שמביא בסופו של דבר גם ליעילות מבחינת שריפת קלוריות. 
 
"בדאנסהול רוקדים עם כל הגוף", מסביר עומרי משה, המורה שמעביר את השיעור ב־Be You - סטודיו למחול ופיטנס בתל אביב. "מחול מקצועי שבסופו של דבר גם מעצב ומחטב את הגוף".
 
רוב נשי שלט באולם הסטודיו, לצד שני גברים אמיצים. השיעור ארוך יותר מרוב שיעורי הריקוד האחרים ונמשך שעה וחצי. זה החל בחימום אינטנסיבי של כ־40 דקות לצלילי מקצבים מג'מייקה וכלל אלמנטים תנועתיים מתוך סגנון הריקוד. למוזיקה מיד התחברתי. גם לתנועות. אחת מהן הזכירה לי צעד תימני, השנייה דמתה לנענוע אגן בריקודי בטן. 
 

אכן כל איבר בגוף השתתף בחגיגה, מהראש ועד קצות האצבעות. מתברר שגם הבעת הפנים מאוד חשובה. זהו חלק בלתי נפרד מהז'אנר. המימיקה משתנה בהתאם למוזיקה, מספרת את הסיפור שמאחורי הריקוד, מעצימה אותו. ניסיתי לאמץ לעצמי מבט חודר בעיניים, ואת שלב החימום סיימתי מיוזעת אבל אופטימית. 
לאחר מכן עברנו לשלב הכוריאוגרפיה שבו המורה לימד קומבינציה שכוללת אלמנטים שונים מהחימום. הפעם האלמנטים היו אמורים להשתלב יחד לשיר 
I Don’t Care של אד שירן וג'סטין ביבר. לא ממש דאנסהול, אבל שיהיה. 
 
להבדיל משלב החימום שבו הצלחתי להשתלט על כל תנועה ותנועה, בשלב הקומבינציות הלכתי לאיבוד. ניסיתי לחקות את המורה ואת החבר'ה שלידי, אך ללא הצלחה. מצאתי את עצמי שוב ושוב מתבלבלת בין התנועות. בסופו של דבר החלטתי לאלתר ותירצתי לעצמי את הכישלון בחוסר הניסיון. בכל זאת, הקבוצה שאליה הצטרפתי הייתה ברמת בינוניים־מתקדמים. לשמחתי, גם המורה היה שותף לתחושותיי ועודד אותי שאם אתמיד בעתיד, אין סיבה שלא אצליח. 


המיתוס: אי אפשר לרזות ללא פעילות ספורטיבית


"ניתן בהחלט לרזות גם ללא פעילות גופנית על ידי יצירת הפחתה קלורית יומית ביחס לצרכים האנרגטיים, הכוללים את הפעילות הבסיסית ורמת הפעילות שלנו", אומרת ד"ר גלית גולדז'ק־קוניק, מנהלת היחידה לתזונה ודיאטה של שירותי בריאות כללית במחוז חיפה. "פעילות גופנית, קלה או מאומצת מקדמת בדרך כלל את הירידה במשקל. יחד עם זאת, אל לנו לשכוח שפעילות גופנית גם מעלה תיאבון ויש הנוטים לפצות את עצמם באכילה לאחר פעילות, ולמעשה לאכול יותר ממה שהיו נוהגים אילו לא עשו פעילות גופנית. בהיבט הבריאותי כמובן ששילוב של פעילות גופנית עם ירידה במשקל הוא בעל התוצאות הטובות ביותר לשיפור מדדים מטבוליים".