סערת ירון לונדון: דבריו של איש התקשורת ירון לונדון, שסיפר אמש בתכנית "גאולה ולונדון" בכאן 11 כי הניח את ידו על שד של אישה שלא הכיר במהלך מפגש בין השניים במעלית בבניין מגורים לפני שנים רבות - עוררו סערה בקרב הציבור, ונשים רבות קראו לו להתפטר מתפקידו.


שרת התרבות והספורט מירי רגב התייחסה הבוקר (רביעי) לסערה בפוסט בפייסבוק והאשימה את לונדון בתקיפה מינית. "עד כאן - ירון לונדון, הגיע זמנך ללכת. אתה לא מבין שלמעשה סיפרת בשידור חי על אקט של תקיפה מינית שביצעת? אתה באמת לא רואה את ההבדל בין לגעת בכרס שלך לבין לחפון שד של אישה? כמה אפשר להיות מנותק מהמציאות? עליך להתפטר כאן ועכשיו. ואם לא תעשה זאת, על תאגיד השידור הציבורי להשעות אותך מידית ולמנוע ממך את היכולת להמשיך ולזהם את השיח התקשורתי במימון כספי משלמי המסים".
ירון לונדון ב"גאולה ולונדון" בכאן 11. קרדיט: כאן 11



חברת הכנסת שלי יחימוביץ' ממפלגת העבודה כתבה בחשבונה בטוויטר ציוץ אותו הפנתה לתאגיד השידור הציבורי "כאן", בו עובד לונדון: "אז אני מבינה שדב גיל-הר השנון מושעה בקלות רבה על העלבת הוד מלכותו, ואת עניין לונדון, שגם התבהם על גאולה אבן, וגם סיפר בחדווה איך ביצע מעשה מגונה באשה - אתם עדיין שוקלים. יופי של סולם ערכים עיתונאי יש לכם". 

מ"כאן" נמסר אמש כי : "הדברים שנאמרו על על ידי ירון לונדון אינם מקובלים ויבדקו עמו".

אוה מדז'יבוז', מנכ"לית הרשות לקידום מעמד האישה התייחסה אמש   גם היא לדבריו של לונדון: "דבריו של ירון לונדון הערב הם בדיוק הסיבה שבגללה אסור להמעיט לרגע בחשיבותו של קמפיין me too. הקלות הבלתי נסבלת שבה גבר מוכר וידוע מרשה לעצמו להטריד מינית אישה ומתרץ את התנהגותו הנלוזה בעלבון, היא מתן לגיטימציה לאלימות. צר לי על כך שאותה אישה לא התלוננה בזמן אמת. צר לי על כך שמר לונדון רואה לנכון להתגאות בהתנהגותו. השנים האחרונות מחייבות אותנו לשרטט מחדש את גבולות ההתנהגות המקובלת וחלק ממנה טמון גם בגינוי מוחלט של כל התנהגות אלימה כלפי נשים. אני מצפה ממנהליו של לונדון בתאגיד השידור הציבורי להבהיר את עמדת התאגיד בצורה נחרצת וחד משמעית".

 

כזכור, בתוכנית  ששודרה אמש סיפר לונדון: "כבר סיפרתי את זה ועוררתי צחוק, אבל גם רעשים. פעם נסעתי במעלית בבניין רב קומות, ואישה שהיה ברור, על פי מדיה, שהיא עורכת דין הדורה... עלינו שנינו במעלית, ותוך כדי עלייה בנסיעה היא עושה לי ככה (טופח על בטנה של אבן) ואומרת לי: "מה זה לונדון, מה זה? זה כבר לא מה שהיה". "עכשיו", המשיך לונדון, "אני הנחתי את היד על השד שלה, ואמרתי: 'גם זה כבר לא מה שהיה'". אבן ההמומה לא נותרה אדישה לדבריו, והשיבה: "מה? זה מזעזע".