הליכוד מקדם מהלך לביטול הבחירות - והמערכת הפוליטית סוערת. "מדובר באחד הספינים והפעלולים הכי בלתי נתפסים שהיו לנו אי פעם בהיסטוריה הפוליטית", אמר הבוקר (רביעי) ח"כ עמיר פרץ, המתמודד לראשות מפלגת העבודה, בראיון לאילה חסון ב-103FM. "ברור לחלוטין שהמהלך הזה לא יצלח. כדי שהוא יצלח צריך שיהיה הסכם קואליציוני בין הליכוד לחוסן או בין הליכוד לכחול לבן. אין לי שום ספק שלא בני גנץ ולא אף אחד ממרכיבי כחול לבן יוכלו להופיע בפני הציבור כשהם עם הסכם קואליציוני להקמת ממשלה חדשה. בלי הסכם קואליציוני כזה אין סיכוי להשיג 80 ח"כים".



לדברי פרץ, "מה שבנימין נתניהו עושה עכשיו זה מעשה פשוט מאוד – הוא מייצר את הקמפיין. חלק מרכזי בקמפיין יהיה גלגולה של האשמה של עצם קיומן של הבחירות לכיוון כחול לבן ולא רק לכיוונו של ליברמן. הוא יטען שהוא עשה מאמצים להקים ממשלה. זה פשוט נורא לדעת שראש ממשלה, שאולי נראה זחוח, אך לא בטוח שהוא יזכה בבחירות הקרובות".



הדברים שאתה אומר נשמעים הגיוניים ביותר אך יולי אדלשטיין לא עובד אצל נתניהו, לדעתי הוא האופוזיציה הכי משמעותית של נתניהו בתוך הליכוד.
"אני חושב שכל אנשי הליכוד מעוניינים בשלב הזה לשמור על נתניהו כמנהיג הליכוד. הם מקווים שמיד לאחר מכן העסק יתפרק וכל אחד יוכל להציג את מועמדותו. כל מי שביצע מהלך כלשהו נגד נתניהו לפני הבחירות, ברור שהוא מאבד את כל הסיכויים להנהיג את הליכוד בעתיד. המהלך הזה מאוד משרת את יולי אדלשטיין. מבחינתו זו סיטואציה של WIN-WIN. אם המהלך יצליח הוא יהיה כוכב גדול, אם הוא לא יצליח – תראי שהקמפיין של הליכוד יהיה כולו על מי גרם לבחירות החוזרות. וזה לא ביבי".



אתה בעד בחירות?


"בלי ספק. אני חושב שבחירות זה הדבר הנדרש ביותר. הולכת ונחשפת תמונת הכישלון של נתניהו. הוא לא רק נכשל בביטחון ובחברה, הקוסם הפוליטי אפילו לא הצליח להרכיב ממשלה".



היית בפגישה בביתו של אהוד ברק השבוע?


"ממש לא".



היו שם בנפרד איציק שמולי, סתיו שפיר, עמירם לוין ועוד רשימה ארוכה. אני לא יודעת מי יזם את הפגישה.
"אני לא הייתי במגדל. לא אמרתי שלא נפגשתי איתו".



אז איפה נפגשתם?
"נפגשנו במהלך שלושת החודשים והיינו במגעים מאוד אינטנסיביים במטרה להפיג את המתחים שאנחנו סחבנו אחד על השני במשך שנים. אמרתי לאהוד ברק שהוא מוזמן למפלגת העבודה וליכולת לשקם אותה".



היה לכם אינטרס משותף שתהיה ועידה במקום פריימריז כלליים.
"לא לא. הוועידה הזו הורכבה בכלל על ידי אבי גבאי. מבחינתי, מצבי בפריימריז טוב יותר מאשר בוועידה. אנחנו דיברנו על מדינת ישראל. אנחנו שני אנשים שעברו כמעט הכל בפוליטיקה הישראלית. היינו שרי ביטחון ועמדנו בצמתים החשובים ביותר של המדינה. אנחנו בהחלט נעשה כל מאמץ למצוא דרך לשתף פעולה".





מה הסיכויים שלך בפריימריז?
"על פי הסקרים אני מוביל. אמרתי תמיד לתומכי שאני מפחד משני דברים. מאלוהים ומהקלפיות. אלו שני דברים שאתה צריך להתייחס אליהם ברצינות. יש בי רצון ליצור אחדות ושותפות ולכן הסכמתי גם לפשרות. בתוך הבית אין לי יריבים – יש לי שותפים ולא משנה מה היא עמדתם. אני מתכוון להקים אלטרנטיבה אידיאולוגית של 15 מנדטים".



בעבר הבאת 19 מנדטים כשעמדת ברשות מפלגת העבודה. היום זה נשמע כמו חלום. נניח שאתה זוכה וברק מחליט לחזור ולפוליטיקה ולהקים מפלגת מדף במטרה להקים ישראל אחת. אתה תזוז הצידה ותיתן לו לעמוד בראש המהלך הזה?
"כל דבר צריך להיבחן לגופו של עניין. אם יסתבר שמועמד מסוים הוא זה שמצליח להפיק את מרב התמיכה האלקטורלית ומצליח להביא את מספר המנדטים כדי להוביל לשינוי. אנחנו זקוקים למנדטים גם מהימין. השאלה היא מי מסוגל להעביר את המנדטים מהימין לשמאל. אני מגיע למערכה הזאת נטול משקעים לחלוטין. אני יודע מה אני מסוגל לעשות היום ואיך לייצר מפלגה של 15 מנדטים, שמתוכם 3 מנדטים מגיעים מהימין הרך, כולל אלו שתומכו באורלי לוי ובמשה כחלון ולא מרוצים. אני מניח מעריך שגם יחזרו 4 מנדטים מכחול לבן ועוד מנדט מהמגזר הערבי והדרוזי".



הנושא העדתי לא פסח על גבאי וייתכן שגם בך לא יתמכו מאותה הסיבה.
"אני מעולם לא הסכמתי להשתמש בעניין העדתי. אחד התומכים הכי גדולים שלי היה אריה (לובה) אליאב ז"ל, שהיה אדם מאוד ערכי. אמרתי לו שיש לי עיקרון בחיים – אני לא מוכן להשאיר שום פצע פתוח בשביל מנדטים. מי שפותח את המאבק העדתי אולי ישיג עוד מנדטים אך ישאיר פצע כואב בתוך החברה הישראלית – לזה לא אסכים".