"לצערי אנחנו צופים בתופעה מוזרה. הפוליטיקאים בישראל הפכו למנותקי קשר. איבדו את החיבור לציבור. אני קורא מכאן למערכת הפוליטית - בטלו את הבחירות עכשיו, פשוט בטלו את הבחירות המיותרות הללו עכשיו". כך אמר היום (רביעי) שר החינוך היוצא נפתלי בנט, במהלך טקס חילופי שר החינוך שנערך במשרד החינוך בירושלים.



בנט הוסיף כי "הציבור הישראלי רוצים שקט, שמערכות המדינה שלנו יחזרו לתפקד בשבילו. במקום שהעם יהיה הנושא, והפוליטיקאים המשרתים שלו, הפוליטיקאים נהפכו להיות הנושא, והעם - המשרתים שלהם. יש כרסום הולך וגדל ואנחנו עומדים בפני קריסת אמון במערכות המדינה. גם אני הפסקתי את הפנקסנות, של מה ארוויח ומה אפסיד, כי כאילו זכיתי בלוטו עם הבחירות החוזרות, ואני אומר לכם - בטלו את הבחירות כי זה מה שטוב למדינת ישראל".



למחליפו השר רפי פרץ אמר: "אעשה כל שביכולתי לעזור לך, על מנת לאפשר יציבות רבה ככל האפשר למערכת". ואילו השר פרץ השיב לו ואולי רמז לו לגבי חיבור פוליטי משותף כי "אמשול מהעבר הצבאי שלנו: היית סיירת מטכ"ל. הסיירת יודעת לסמן את הדרך ולפרוץ קדימה, בנחישות והמון אהבת ישראל הובלת את המשרד הזה להישגים ולמצוינות. ואני, איש חיל האוויר, אנחנו יודעים להגיע אחרי שסימנו את המטרות ולתקוף, ואתה יודע, במידת הצורך אנחנו גם יודעים לשלשל חבל לכוחות חי"ר שצריכים את עזרתנו".



השר הנכנס התייחס למצב בדרום ואמר כי "חמאס צריך לדעת את ידה הנחושה והנמרצת של מדינת ישראל. עם רודף שלום אנחנו, אבל מי שמחרחר מלחמה - אנחנו יודעים להשיב מלחמה ונדע לעשות את זה".



שנת הלימודים הקרובה בסימן "ערבות הדדית"


עוד הודיע בנאומו כי שנת הלימודים הקרובה, תש"פ, תפתח בסימן "ערבות הדדית" והבהיר כי למרות ששרים רבים נוהגים למנות מנכ"לים חדשים עם כניסתם למשרד, הוא לא יעשה זאת: "שמואל אבוהב הוא מנכ"ל מצוין, נהדר ושלא יהיו שמועות – שמואל הוא המנכ"ל שלי ואני שמח בו ואני גאה בו. מי שמחפש מסירות נפש במשרדי הממשלה ימצא אותה אצלו, לילות כימים, בלי חופשות, בלי גינונים".



בנוסף, מספר שעות לאחר כניסתו הרשמית למשרד הודיע שר החינוך כי השייח' מוהנא פארס, מי שהוביל את התוכניות הלאומיות במשרד החינוך בהן התוכנית לקידום לימודי המתמטיקה, ישמש כיועץ בכיר לשר. "מוהנא הוכיח את עצמו בצורה בלתי רגילה הן בפרויקטים אותם ניהל במשרד החינוך והן בקידום החינוך הדרוזי בישראל. הוא איש ערכי ומקצועי מהמעלה הראשונה, יודע את נבכי מערכת החינוך על כלל מרכיביה הסבוכים ומעל הכל הוא מנהיג".