ג'ארד קושנר, חתנו ויועצו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, אמר הערב (רביעי) בסיום הכנס "משלום לשגשוג" שנערך בבחריין כי הוא יציג "בקרוב" תוכנית מדינית לשלום בין ישראל לפלסטינים. "נעשה זאת בזמן המתאים כאשר נהיה מוכנים, ונראה אז מה יקרה", אמר. קושנר הוסיף כי יהיה הסכם שלום כאשר הצדדים יהיו "מוכנים להגיד כן" אך הודה בכך כי יתכן ששני הצדדים לעולם לא יעשו זאת.
 
"קל להיות נגד דברים. זה הרבה יותר קשה להיות בעד דברים ואז למנות אותם", כך השיב אתמול למבקריו הבכיר האמריקאי. לדבריו, "כאשר אנשים מותחים ביקורת, השאלה שאני שואל אותם היא, 'מה הרעיון שלכם? מהם הרעיונות שאתם מביאים לשולחן'", אמר קושנר לעיתונאים במהלך תדרוך שהעניק לאחר יום של דיונים שהוקדשו לשאלה כיצד להשקיע בשטחים הפלסטינים ובאזור כולו.

"קל להיות נגד דברים אבל זה לא יעזור לעם הפלסטיני", אמר קושנר והוסיף כי "מה שאנחנו מנסים לעשות הוא לקבל על עצמנו את המשימה הקשה יותר של 'להיות עבור משהו' ולצורך כך, הוצאנו 140 עמודים עם פירוט של דברים". לדבריו, "בפוליטיקה, אנשים לא אוהבים לתת פירוט של דברים מכיוון שצעד זה למעשה מזמין עליו ביקורת. אנחנו למעשה מחפשים ביקורת בונה ולאחר מכן, נשנה את הפירוט שנתנו ואז נמשיך קדימה".

 ג'ארד קושנר בוועידת בחריין. צילום: רויטרס
ג'ארד קושנר בוועידת בחריין. צילום: רויטרס

 
קושנר הוסיף כי לממשל האמריקאי מעולם לא הייתה כל כוונה "להעניש" את ההנהגה הפלסטינית בעקבות העובדה כי החרימה את הכנס בבחריין: "לא מדובר פה בלהעניש את העם הפלסטיני בצורה כזו או אחרת. אנחנו מנסים לעזור להם", הוא אמר והוסיף כי מרבית הביקורת נובעת מאלו שמעורבים בנושא מזה זמן ממושך, "והם נוטים להיות מאוד עצבניים", כאשר דברים לא נעשים לפי הדרך שלהם. "דרכי העבר לא עבדו. ואנו נמשיך לעשות את זה בדרך שיש לה מסגרת הגיונית", הוא הוסיף. "הפלסטינים לא מחזיקים ברקורד טוב במיוחד כאשר זה נוגע לסגירת עסקאות".
 
לדברי קושנר, הכנס בבחריין נועד בעיקר להזמין אליו שרי חוץ – אלו של סעודיה, אמירויות המפרץ, בחריין וקטאר שהיו בהישג יד – יותר מאשר שרי החוץ האחרים, וזאת מכיוון "שהמדיניות המסורתית של הקהילה 'תקועה' בסוגיה ונדמה כי היא איננה יכולה להתקדם הלאה". עוד אמר כי אלו שהגו את התוכנית הכלכלית בממשל, "לא היו מודעים לתוכן התוכנית המדינית", שתפורט בהמשך, כאשר ייקבע תאריך לכך: "אנחנו נגיע לתוכנית המדינית כאשר נהיה מוכנים להגיע לתוכנית המדינית", אמר קושנר.