בשביל הסלפי: עלייה נרשמה השנה בביקוש בקרב נערים ונערות מתבגרים לביצוע ניתוחים פלסטיים. כך עולה מנתונים של האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית בהסתדרות הרפואית. הביקוש הגבוה ביותר הוא לניתוח אף.

בהשוואה לחופשת הקיץ אשתקד, יש עלייה של כ־30% בקרב בנות ו־40% בקרב בנים בביקוש לניתוח אף; עלייה של 35% בניתוח להקטנת נפח החזה אצל נערים (גינקומסטיה); עלייה של 20% בניתוח שאיבת שומן אזורית במקומות שונים בגוף (בשני המינים); עלייה של 10% בניתוח הגדלת חזה או תיקון א־סימטריה לנערות ועלייה של 15% בילדים ו־5% בבנות בניתוח הצמדת אוזניים.

ניתוח פלסטי. צילום: רויטרס

 
“אנו ממליצים להורים לשקול את ההחלטה לעומק, לוודא שהבנות והבנים חדורי רצון עקבי ולא דחף רגעי, שהם מבינים שהניתוח כרוך בהחלמה ולעתים גם בכאבים", מסר אתמול ד"ר מאיר כהן, יו"ר האיגוד. הוא נימק את הביקוש לניתוח אף בפופולריות “צילומי הסלפי, שרוב בני הנוער מרבים לעשות".  בהקשר זה, באיגוד הזכירו כי “צילומי סלפי דרך הסמארטפון ‘מגדילים’ את האף", והבהירו שיש לוודא שבחרו ברופא "בעל תואר מומחה בכירורגיה פלסטית מטעם משרד הבריאות". 
 
עוד ציינו את הגילאים המינימליים שתחתם לא רצוי להתנתח: 16 במקרה של ניתוח אף, שמשלים את התפתחותו הפיזיולוגית רק לקראת גיל זה; 16 במקרה של הקטנת חזה אצל בנים ו־18 (ולעתים 21) אצל בנות - משום שהחזה עודנו בתהליך התפתחות עד אז.