לא רק בישראל: הקיץ רק התחיל, אולם כבר עתה הוא מכה באירופה ללא רחם: בעקבות גל חום קיצוני, הטמפרטורות במרכז היבשת ובמערבה המשיכו לעלות אתמול כתוצאה מאוויר חם שמגיע מכיוון מדבר סהרה, והיום ומחר הן צפויות להגיע לשיאים חדשים של יותר מ־40 מעלות באזורים שונים. 
 
כבר אתמול נמדדו יותר מ־32 מעלות ברחבי אירופה - משווייץ, גרמניה ואיטליה עד מערב היבשת - ובמיורקה נמדדו 32.5 מעלות כבר בשעה תשע בבוקר. החזאים מסרו כי היום צפויות לפחות 40 מעלות בחלקים נרחבים של צרפת וספרד, וגם במרכז היבשת צפויות טמפרטורות חריגות לעונה - יותר מ־35 מעלות. 
הרשויות בצרפת העלו את הכוונות לרמה כתומה, השנייה בגובהה, ב־65 מחוזות ברחבי המדינה והודיעו על סגירת בתי הספר במחוזות אסון, עמק המארן וסן־אה־מארן שליד פריז בשל מחסור במיזוג אוויר, וכל המבחנים ברחבי המדינה נדחו לשבוע הבא. 
 

בניסיון לצמצם את זיהום האוויר, הרשויות בפריז ובליון הורו על מגבלות חמורות על תנועות כלי רכב בערים, ובפריז קיבלו הנהגים אפשרות לחנות בחינם כדי שיוכלו להשתמש בתחבורה הציבורית. בבנייני ציבור הוקמו "חדרי צינון", וחסרי בית קיבלו בקבוקי מים. 
 
"כפי שאתם יודעים, בזמנים כאלה אנשים חולים. נשים הרות, פעוטות וקשישים הם הפגיעים ביותר", אמר הנשיא עמנואל מקרון, "ולכן עלינו להיות זהירים ולנקוט צעדי מנע שיאפשרו לנו להתערב מוקדם ככל האפשר".