"סייבר-סייבר-סייבר": 23 חברות סטארט־אפ ישראליות מובילות בתחום הסייבר נבחרו להציג את הטכנולוגיות המתקדמות שלהן בפני אורחים ומומחים בעלי שם עולמי בתחום אבטחת הסייבר במסגרת שבוע הסייבר הלאומי השנתי של המרכז למחקר סייבר, ובשיתוף מערך הסייבר הלאומי במשרד ראש הממשלה ומשרד החוץ באוניברסיטת תל אביב.
 
במהלך הכנס התקיימו אירועים רבים. בין הנואמים היה שר החינוך לשעבר נפתלי בנט, שסיפר על יתרונותיה של ישראל בתחום החדשנות והיזמות: "האלמנט הייחודי של ישראל הוא לא רק החדשנות, אלא גם היזמות. הסוד של סטארט־אפ הוא חדשנות, אבל החלק השני הוא יזמות - לקחת את הרעיון ולהפוך אותו למציאות. ואני חושב שחוזקה של ישראל הוא בעיקר בתחום היזמות". 
 
בין חברות הסטארט־אפ שבלטו בתערוכה הייתה חברת Cervello, המציעה שירותי אבטחת סייבר לרכבות. מנכ"ל החברה, רועי און, סיפר: ״ניתן לראות צמיחה משמעותית בשוק הרכבות המתקדמות והאוטונומיות. לאור התפתחויות אלה, איומים רבים במרחב הסייבר מסכנים את ציבור הנוסעים והחברות המסחריות. הטכנולוגיה הייחודית שלנו מאפשרת לחברות המפעילות לקבל תמונת מצב עדכנית ודינמית, ולהגיב בזמן אמת לאירועי סייבר".

כנס הסטארטאפים. קרדיט: גידי בועז

 

חברה אחרת שהציגה בתערוכה, Cympire, מספקת מענה לאתגר הכשרת כוח אדם בעולם אבטחת סייבר דרך משחק מחשב. החברה פיתחה פלטפורמה מבוססת ענן לאימון מעשי בסביבה ממושחקת. ניתן לאמן אנשים בכל רמה, בתרחישי הגנה, התקפה או ״ראש בראש". 
 
כמו כן, התקיים כנס ייחודי בנושא 'נשים בסייבר', שבמסגרתו מומחיות בעלות שם עולמי בתחום הסייבר והגנת המידע הגיעו להשתתף בכנס שעסק בנושאים של שוויון מגדרי וגיוון תעסוקתי, העצמה ועידוד נשים לעסוק בתפקידי סייבר, הגנת מידע וטכנולוגיה.
 
בין הדוברות המרכזיות בכנס הייתה מארי מקיגנלי, ראש תחום הגנת מידע בתחבורה וסייבר במשרד להגנת המולדת בממשל טראמפ, ששיתפה: "הנתונים מעידים שלרוב גברים יגישו מועמדות לעבודה כאשר הם חשים שהם מתאימים לדרישות התפקיד ב־60% או יותר, מתוך מחשבה שהם יוכל ללמוד את היתר, בעוד נשים לא יגישו מועמדות אם אינן מרגישות שהן ב־%95־%100 מתאימות לתפקיד". היא קראה לנשים בקהל: "תמצאו משהו שאתן אוהבות, תעשו את זה מכל הלב ובשביל עצמכן. זוהי הדרך היחידה להיות במקום שבו תרגישו מסופקות מהקריירה שלכן".
 
קארין בן שמחון, ראש היחידה לשיתופי פעולה בינלאומיים ב־CERT-IL, התייחסה לשאלה כיצד ניתן למשוך יותר נשים לעולמות הסייבר: "לגברים יש יתרון יחסי רק מהשתייכותם למין הגברי. אני מאמינה שיש הרבה דברים פשוטים שניתן לשנות ולעשות כדי להגדיל את מספר הנשים בתחום ולעודד נשים להגיש מועמדות לתפקידים טכנולוגיים".
 
את הכנס הנחתה קרן אלעזרי, אנליסטית, חוקרת סייבר באוניברסיטת תל אביב ו"האקרית ידידותית". עוד השתתפה בכנס מנכ"לית המרכז למחקר סייבר באוניברסיטת תל אביב, גילי דרוב־היישטיין ואווה גלפרין, מנהלת תחום אבטחת סייבר בקרן להצבת גבולות אלקטרוניים (EFF).