בתקופה האחרונה אני שומע רבות על היתרונות בתזונה המורכבת רק מחלבונים. האם זה נכון שתזונה המורכבת גם מפחמימות וגם מחלבונים לא תורמת לירידה במשקל? 
“לאחרונה ישנו טרנד של דיאטות דלות בפחמימות, ואין כל ספק שהן מניבות תוצאות טובות לטווח הקצר, אבל הן לא מתאימות לרוב האוכלוסייה שזקוקה לאכילת פחמימות מנחמות ומרגיעות, שקלות להכנה. דיאטת אטקינס, דיאטה קטוגנית ודיאטת האדם הקדמון מצליחות מאוד, אבל מיועדות לזמן מוגבל. מהר מאוד תתרחש עלייה במשקל, וחזרה למשקל ההתחלתי. הדרך הבטוחה להשגת ירידה במשקל שתישאר לאורך זמן היא להרכיב תפריט קל ונוח, כזה שאינו כולל תחושת רעב ולו לדקה אחת. תפריט המכיל את כל המאכלים שאנחנו אוהבים לאכול יעזור לנו להקפיד על תזונה בריאה ומשקל מתאים לאורך זמן. בהחלט אפשר לשלב בתפריט שלנו גם פחמימות, ויחסית הרבה מהן. לצורך העניין, מנת פחמימה בתהליך ירידה במשקל יכולה להיות שתי פרוסות לחם קל, או פרוסה אחת עבה של לחם מלא. עוד אפשרות היא פיתה קטנה העשויה מקמח כוסמין, ארבע פריכיות אורז, ואפילו תפוח אדמה אפוי. מעבר לזה, אפשר לשלב בתפריט גם כוס חד־פעמית המכילה אורז מבושל, פסטה, כוסמת, קוסקוס או אפילו פתיתים. כל זה רק ב־100 קלוריות. תפריט לירידה במשקל יכול בהחלט להכיל גם נשנושים: אפשר לאכול שני ופלים, שתי עוגיות פתי בר, ואפילו שורה של קוביות שוקולד. תמיד אפשר להוסיף לתפריט גם חטיף בריאות, עוגייה, ארטיק קרח, והכי בריא - נשנוש פרי”. 
האם מוצרים ללא גלוטן הם יותר בריאים ותורמים לירידה במשקל? 

“גלוטן הוא אחד החלבונים של החיטה, שמדביק את מרכיבי הבצק כך שהאוויר לא משתחרר בזמן ההתפחה, והמאפה נהיה אוורירי ותופח יפה. הגלוטן לא משמין, לא נדבק למעיים ולא גורם לשום נזק בריאותי, אלא אך ורק לאנשים שהתגלו בבדיקות דם ובדיקות רפואיות כרגישים לגלוטן. לשאר האנשים אין שום בעיה לצרוך אותו ואין שום סיבה לשלם יותר על מוצרים ללא גלוטן. היתרונות היחידים שיש למזונות ללא גלוטן מיועדים רק למי שרגיש לגלוטן, כלומר לחולי צליאק. מקומות רבים משתמשים בגמילה מגלוטן כשיטה לירידה בטוחה במשקל משום שמי שמפסיק לאכול גלוטן נמנע מאכילת עוגות, מאפים, לחמים, פסטות וחוסך המון קלוריות מיותרות. לדעתי, השיטה לא בהכרח תורמת לירידה במשקל. אפשר להגיע לצריכת קלוריות יומית מאוד גבוהה אם משלבים בתפריט הרבה פירות יבשים, אגוזים, שקדים ותפוחי אדמה. בקלות רבה ניתן להרכיב תפריט תזונה יומיומי מאוזן ובריא יותר ללא קמח לבן או אפילו קמח מלא. מוצרים העשויים מחיטה הם לא מרכיב הכרחי בתזונה שלנו, ולתפיסתי ישנם תחליפים רבים בשוק שיכולים להיות בעלי ערך תזונתי גבוה הרבה יותר ותורמים לבריאותנו. אני אפילו בעד לוותר על קמח לבן וסוכר לבן, אבל זאת ללא כל קשר לגלוטן”.
בחודשים האחרונים התחלתי להקפיד על תזונה בריאה. הפחתתי שמן באוכל והתחלתי להשתמש בספריי. האם מוצרי ספריי השמן לסוגיהם עלולים להזיק לבריאותי? 
“ספריי שמן מכיל תוספים רבים מלבד השמן עצמו, ולתפיסתי, הדרך הכי טובה לשמור על הבריאות והמשקל כאחד היא להשתמש בתרסיס משמן זית איכותי, ולא משמן קנולה מזוכך. ככל שיש פחות תוספים בבקבוק, כך השימוש בספריי יותר טוב עבורנו. שימוש בתרסיס שמן אומנם חוסך קלוריות, אבל עדיין מדובר בשמן. בכל כפית שמן קטנה שנשפכת למחבת או על הירקות בתנור יש כ־50 קלוריות, וגם אם השמן בריא, כדאי לנו מאוד להיזהר עם הכמויות. יש היום בשוק כשלושה סוגים של תרסיסי שמן המכילים רק שמן זית איכותי, ללא גזים וחומרים נוספים. לדעתי, זה מאוד עוזר למי שרוצה להקפיד על תפריט תזונתי נכון ולחסוך קלוריות. כך, לצורך העניין, אם נרסס תבנית שלמה של ירקות ונכניס לתנור, לא נצטרך לצרוך כמות קלוריות גדולה, וזה יסתכם בכפית או שתיים בלבד של שמן זית. יש שאומרים כי שימוש בתרסיס יכול לחסוך אפילו מאות קלוריות. אם רוצים לצמצם את כמות הקלוריות מבלי להשתמש בתרסיס שמן, ניתן בקלות להכניס שמן זית איכותי לבקבוק התזה מיוחד, ואז לרסס מבלי להתפשר חלילה על הבריאות ועל הטעם”.