בשלושה שבועות האחרונים מתרחשים באזור נתב"ג שיבושים קשים בפעילות ה-GPS בו נעזרים הטייסים על מנת לבצע נחיתות בנמל התעופה. הבוקר (חמישי) דווח בגל"צ כי גורמים בכירים המעורבים בפרשה מעריכים שהסיבה לאותם שיבושים היא מתקפה עוינת של רוסיה. עוד נחשף כי במסגרת הנסיונות לפתור את הסוגיה, בימים אלו נמצא גורם בטחוני ישראלי בכיר באירופה. שם הוא נפגש עם גורמים אמריקניים, כדי לדון בין היתר בנושא השיבושים.



מרשות שדות התעופה נמסר בקשר לשיבושים: ״בעקבות ההפרעות בוצעו שינויים בחלק  מתהליכי הכניסה לנחיתה והוא נעשה באמצעי הבטוח והמקצועי אשר בשימוש יום יומי בשדות תעופה בעולם (הליך ה-ILS) ובישראל בפרט. פקחי נמל התעופה בן גוריון מבצעים כל העת ליווי מלא של המטוסים הממריאים והנוחתים ובשום שלב לא היה אירוע בטיחותי הנוגע להפרעת ה GPS בהקשר דיוק הניווט ונתיבי הטיסה. מהיום הראשון שהופיעה ההפרעה פועלים כלל הגורמים בישראל כדי להביא לפיתרון ההפרעה ולמצוא את מקור הבעיה״.
מצה״ל נמסר כי ״מדובר באירוע בתווך האזרחי, אשר צה״ל מסייע בו באמצעים טכנולוגיים, על מנת לאפשר את חופש הפעולה במרחב האווירי של מדינת ישראל. בנקודת הזמן הנוכחית, אין לאירוע זה השפעה על פעילותו של צה״ל. צה״ל פועל כל העת לשימור חופש הפעולה והעליונות המבצעית במרחב הספקטרום״.

‏רמי ליבלינג, ראש אגף הפיקוח האווירי ברשות התעופה האזרחית, אמר בתגובה לדיווח כי "אין בעיה ביטחונית וכרגע התנועה זורמת בבטיחות מלאה. בהתחלה חשבנו שזה באזור בן גוריון בלבד, אך עכשיו הבנו שגם למטוס בלרנקה הייתה בעיה דומה".

ראש אמ"ן וטייס הקרב לשעבר, עמוס ידלין, התייחס אף הוא לדיווח ואמר כי "ישנן מספר שאלות. 1. מבחינה טכנית האם זאת מתקפה ממוקדת או אמצעי צד. תופעה של נזק אגבי שאנחנו רואים בבן גוריון. 2. מבחינה אסטרטגית אין לרוסיה סיבה לתקוף את מדינת ישראל. אני רוצה להרגיע ולומר שיש 3-2 מערכות שפועלות במקביל והטייס יודע לנווט את המטוס. אבל ל-GPS יש שימושים צבאיים כמו פצצות מדויקות שמונחות על ידי GPS וייתכן שהרוסים הפעילו פה לוחמה אלקטרונית, במקום בו הם פרוסים בסוריה, וזה בצורה היקפית זלג גם אלינו. קשה לראות היגיון אסטרטגי במתקפה רוסית על ישראל. יש לנו תקשורת מאוד טובה עם הרוסים. אני מעריך שבאותו מנגנון שיש לנו עם הרוסים אפשר לברר גם את זה. זה בדיוק מסוג הדברים שאנחנו לא רוצים שיקרו".