מישהו פעם אמר שאפשר לעבוד על חלק מהאנשים כל הזמן, ועל כל האנשים חלק מהזמן, אבל אי אפשר לעבוד על כל האנשים כל הזמן. בשלב הזה של משחק ה"הישרדות", כבר אי אפשר לעבוד על כולם כל הזמן. גם לא נעמה קסרי, שבישיבות המועצה לאחרונה אמצעי השכנוע שלה עלובים למדי. לנסות ולהסביר לגיא שלאף אחד לא היה אכפת שאירה לא תקבל שיחת טלפון מילדיה, אף לא למני, בגלל שבתת מודע כולם חשבו שלאירה פחות חשוב לשמוע מהם מכיוון שבעלה מטפל בהם רוב הזמן, היה בלשון המעטה, עלבון לאינטליגנציה.

פסיכולוגיה בגרוש שאף אחד לא יקנה, גם לא המטומטמים שבחבורה. זה כמו להגיד שבני גנץ לא ניצח בבחירות כי בתת המודע של הבוחרים, הם הבינו שבעצם הוא לא רוצה להיבחר. אירה אולי אישה עסוקה יותר מבעלה, אבל ילדיה לא פחות יקרים לה מאשר לו. ואם כבר מדברים על תת מודע, הטיעון האומלל הזה של נעמה, הוא בגדר תת רמה ולמטה מכבודה.



מצד שני, אחרי עונה שלמה שבה קסרי עבדה על כולם והם נפלו אחד אחד בפח שטמנה להם כמו בשיר של קווין, "another one bites the dust", זה לא מפתיע שהיא אפילו לא מתאמצת לשלוף מהשרוול תובנות מושכלות יותר. אם כולם ממילא רואים בה את הגורו של האסטרטגיות, אז לא משנה מה היא תגיד, זה יתקבל כדברי אלוהים חיים. לא בעיני הצופים, שמתבוננים מהצד ומובכים בשבילה.

אירה ושקד שיחקו אותה, כאשר לקראת ההדחה הצליחו להרדים את נעמה חדת החושים והאינטואיציות, והפתיעו אותה מכיוון בלתי צפוי כאשר גרמו להדחתה של ליהיא גרינר. האחרונה קיבלה באדישות מוחלטת את פסק הדין של הבוחר ובשוויון נפש הסבירה שהיא מעולם לא בטחה באירה, כאילו שבה אפשר לבטוח.



ליהיא אולי יצאה מהמשחק בהרגשה שנעמה בת ברית נאמנה ושהידידות ביניהן עמוקה ונצחית כמו סיפור דוד ויהונתן. אך מה שהיא לא השכילה להבין הוא, שנעמה היא בת ברית של עצמה בלבד ושההדחה של ליהיא, בקושי דגדגה לה את הריסים המדוגמים המפארים את עיניה. ואפרופו עיניים, במקום נעמה, הייתי חושבת פעמיים לפני שהייתי מחקה את אירה פוקחת זוג עיניים לרווחה (מה שהשתמע לי, כסוג של לעג), כפי שנעמה עשתה אתמול כשתיארה את אירה.

המבט שתוקעת נעמה למצלמה, הוא לא בדיוק רך ונעים, ואם אני לא טועה, הוא אפילו נטול מצמוצים טבעיים, שיכלו ליצור איזושהי אשלייה של אכפתיות ורגש. הזכות לצחוק על אחרים נובעת משכרון כוח, ואם נעמה האשימה בזמנו את שמחה גואטה בחטא היוהרה, בפרק של אתמול, התהפכו היוצרות. שמחה למדה את הלקח וכנראה החליטה לחשב מסלול מחדש ולהבין שלקראת סוף העונה, כדאי לה לחזור להיות צנועה וענווה כמו בתו החסודה של הרב. בעוד האחרים מתווכחים ומתעמתים, היא שמרה על שתיקה. העונה עומדת להסתיים ובשטח אין כל סימנים שנשקפת איזושהי סכנה לגואטה, ואם היא תגיע לגמר, זאת תהיה הפעם הראשונה ששורדת כמוה שלא החזיקה מעמד באף משימה פיזית יותר מאשר מיקרו של שנייה וניצלה את שרירי המוח בלבד ואת פלאי המניפולציות, עשתה את זה בגדול.