אמש פקדו את ה"לייב פארק" אלפי אנשים ומעריצים, ביניהם לא מעט תיירים ואף ילדים שהגיעו להופעה של הזמר הרגאטון דדי יאנקי. הזמר שבמקור מפוארטו ריקו, נחשב לאחד האמנים הלטיניים המשפיעים בעולם, יש לו מעל 50 מיליון עוקבים ברשתות החברתיות, הוא מחזיק ביותר מ-100 פרסים ובשנת 2018 עשה היסטוריה כשקיבל 10 שיאי גינס. שנתיים בדיוק לאחר שהופיע בארץ, הוא חזר אמש לערב אחד שהציב רף גבוה להופעות הקרובות של הקיץ.



כבר בדרך למופע שמעתי לא מעט הערות וקיטורים על בחירת מופע הפתיחה אותו נבחר לבצע הזמר רותם כהן, שדווקא בעיני, לגמרי התאים לסגנון ולערב. כהן עלה לבמה בשעה 20:50 ונתן הופעה מכובדת של כ- 45 דקות, כשבחלק משיריו לווה ברקדניות בלבוש קרנבל ברזילאי, מה שהוסיף המון צבע ואנרגיות לבמה, הוא הצליח להרקיד את הקהל ולהפוך את האווירה לכיפית ומצוינת כבר מתחילת הערב. למרות כוח הרצון ולהיטות של הזמר, הסאונד שחרק אף באוזני פגע באיכות המופע ולי באופן אישי קלקל את המופע החימום.

דדי יאנקי


רותם כהן. צלם : אלון לוין
רותם כהן. צלם : אלון לוין



כחצי שעה לאחר שירד כהן מהבמה, בשעה 22:00 בדיוק עלה יאנקי לבמה ונתן הופעה מדהימה ברצף של כשעה וחצי, בלי שהפסיק או נח ולו לרגע! בהחלט מרשים. "שלום משפחה, ערב טוב! מעולה להיות פה אתכם שוב, אוהב אתכם!" אלו המילים איתם פתח יאנקי את הערב וישר לאחר מכן שר את להיט הענק של התקופה: "con calma", שמיותר לציין אותו הקהל הכיר לגמרי בעל פה. במהלך הערב, ביצע בזה אחר זה את להיטיו הגדולים, ביניהם: "Despacito" (דספסיטו) ששבר לא מעט שיאים מכובדים מאוד, "gasoline" ,"shaki shaki", "dura" ועוד.



יאנקי סיפר שעוד בהתבגרותו, תמיד חלם להיות כוכב בינלאומי. עוד סיפר, שכשהיה נער נתקל בדי ג'יי אותו מאוד רצה להרשים ולכן פצח מולו בקטע ראפ מיוחד, את קטע הראפ הציג יאנקי לקהל שנשאר המום ואני משוכנעת שבזמנו גם את אותו הדי ג'יי. אחרי זה פנה שוב לקהל: "בואו נעשה את הקריוקי הגדול בעולם - תשירו!", אחרי ש"Despacito" שבר את השיא, והפך לשיר המושמע ביותר ביוטיוב, יאנקי הפך את הביצוע ל"קריוקי" של אלפי אנשים שצווחים למולו את מילות השיר המצליח. מרגש.




"כל פעם שאני פה אני מרגיש בבית" אמר, וגרם לי לגמרי להאמין בכך שישראל היא לא פחות מבית עבורו. אחרי שהתאמץ כל כך, הצליח להרים מופע שגרם לכל העומדים בקהל בלי יוצא מין הכלל לרקוד ולקפוץ במשך 80 דקות שלמות, להרגיש את הטיול לדרום אמריקה קרוב מתמיד, וללא ספק לנצור בתוך ליבינו תקווה שהקיץ הולך להיות טוב, לפחות כמו הערב הזה, אז תודה לך דדי על ערב מדהים. שאפו ענק.



דדי יאנקי. צלם : אלון לוין
דדי יאנקי. צלם : אלון לוין