ארגון הביון הישראלי, נחשף במערומיו בקומדיה המטורפת "המוסד", שעולה היום לאקרנים, אליה התגייסו מיטב השחקנים הישראלים. צחי הלוי, מיטל דוהן, שירן סנדל ואורן ריחני סיפרו ל"מעריב אונליין" בפרמיירה החגיגית, איך זה להיות מרגלים ציונים.

"זאת באמת פרודיה שעדיין לא עשו בארץ", סיפר הלוי. "וזה הרבה בזכות אלון גור אריה, הבמאי. הסרט הוא מז'אנר הסרטים של האחים צוקר, כמו 'האקדח מת מצחוק' ו'טיסה נעימה'. מבחינתנו זו הייתה חוויה ראשונית ומדהימה. גם דיוויד צוקר ליווה את הצילומים והתסריט. אני משחק סוכן מוסד שבעצם מפטרים אותו ואת השותף שלו טל פרידמו, ובשלב מסוים אנחנו מגלים שיש לנו הזדמנות לעשות משהו לשורות המוסד. זכיתי לקפוץ ממסוק, בסרט הזה, לזחול המון, להיכנס לסלסלאות, לקפוץ מרכבים, סצנות של מכות - היה פה הכל מהכל".

"זה סרט מגניב, מצחיק, קומי, מהיר, מאוד שונה בנוף הקולנועי הישראלי", סיפרה סנדל. "הוא קצת יותר שטותניקי, מטורף ומופרע. אני משחק את מפקד הכוחות התוניסאים, יש שתי ארצות בסרט, תוניס וסוג'ריה - שזו ארץ מומצאת", מוסיף ריחני. "אני פשוט משחק מפקד שהוא מאוד מאוד לא טוב בעבודה שלו, כמו הרבה אנשים בסרט הזה, גם הסוכנים וגם הטרוריסטים, שניהם לא מוצלחים במידה שווה".

"אני משחקת את אשתו של טל פרידמן, בעצם קוראים לו אהרון, ואז הוא הופך להיות אהרון-מן, הופך להיות רובוט".

יצא לך לעבור על הטקסטים עם בן זוגך אל פאצ'ינו?
"כן, הוא שיחק את אהרון ואני את עצמי. לא. צילמתי את זה לפני שפגשתי אותו, אז לצערי הרב לא עשינו חזרות יחד לסרט הזה".

אם הייתם סוכני מוסד, איזה תפקיד הייתם לוקחים?
הלוי: "הייתי פותח סושיה בקזחסטן".

דוהן: "הייתי לגמרי נערת פיתוי. הייתי מפתה אותך".




אז בואי נשחק את זה, אני מגיע לבר של המלון...
"הייתי מעמידה פנים שאני מיטל דוהן ושאתה מראיין אותי. אתם לא יודעים מה הולך לקרות אחרי הראיון הזה...".