אחר היעדרות ממושכת מהזירה הפוליטית הודיע אתמול אהוד ברק במסיבת עיתונאים בתל אביב על הקמת מפלגה חדשה בראשותו. חבר הכנסת לשעבר איתן כבל לא הסתיר את סלידתו מעניין חזרתו של  ברק לחיים הפוליטיים ואמר הערב (חמישי) בתוכניתם של בן כספית ורוני בר און ב-103FM כי שילם מחיר כבד בעבר לאחר שתמך בו.
"פעמיים התפתיתי ללכת אחרי משיח השקר, ושילמתי מחיר אישי כבד. לצערי הזיכרון הציבורי קצר. אם הוא היה מביא קולות מימין, ניחא, אבל הוא מפצל את קולות המרכז-שמאל", אמר כבל. 
עוד הוסיף: "כתוצאה מכניסתו, הוא עלול לרסק ולקבור את מפלגת העבודה סופית. יש לכם ספק שהוא ייכנס לכל ממשלה הבאה שתקום?"

כזכור, ברק הזכיר בדבריו אמש את עובדת היותו מפקדו לשעבר של ראש הממשלה נתניהו בסיירת מטכ"ל ופנה אליו ישירות: "כמפקדך לשעבר אני אומר לך נתניהו - אסור לך להמשיך ולאחוז בהגה השלטון. גם לטובתך, גם לטובת המדינה ולכל מה שתרמת לה". "ביבי, זה הזמן וזה הרגע האחרון שלך ללכת הביתה מרצונך. אני מבקש להזהיר אותך - אל תנסה לגרור מדינה שלמה לכאוס כדי להיחלץ מהכלא. אתה תיתקל במיליוני ישראלים שלא מוכנים לשחק את המשחק הזה של שנאה פירוק והסתה", הזהיר ברק. "אני מכיר את נתניהו יותר מ-50 שנה", הוסיף ברק. "ראיתי אותו ברגעים יפים ויפים פחות. הייתי יריב פוליטי שלו, ניצחתי אותו בבחירות. נתניהו הגיע לסוף דרכו. יודעים זאת גם מקורביו לקואליציה ולסיעה, וחבל שהם משותקים בפחד. אני אומר לך, נתניהו, אסור לך להמשיך להחזיק בהגה השלטון. גם לטובתך שלך, גם לטובת המדינה. זמנך בתור מנהיג פוליטי תם. זה יכול להיגמר רק ברע", אמר ברק.


הוא הפנה דברים גם לראשי מפלגת "כחול לבן", אותם כינה "אחיי לנשק, בני, בוגי וגבי וחברי הטוב יאיר לפיד, היריבות שלנו היא עם נתניהו ודרכו. יש מאות אלפים של מצביעים אמיצים ופטריוטים ממש כמונו בשאר המפלגות, אנשים שמבינים שנחצו בשנים ובחודשים ובשבועות האחרונים כל הקווים האדומים". ברק הודיע כי המפלגה בראשותו, שעדיין אין לה שם, תפעל לחיבורים עם גופים פוליטיים נוספים "כדי להציל את הבית של כולנו. זו עת לחיבורים והתגייסות. זה הזמן לנצח כי אין לנו את הפריבילגיה להפסיד. יצטרפו אלינו עוד רבים מכל קצות העם והחברה. אנחנו נהווה את התשתית לחיבורים פוליטיים נוספים. נעשה את כל מה שצריך כדי לנצח".