ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, התייחס הבוקר (שישי) בראיון בתכנית של ניסים משעל ב-103FM לשובו של אהוד ברק למערכת הפוליטית, והעריך כי נתניהו לא ינצח בבחירות הקרובות. 

אולמרט אמר בפתח דבריו כי "ברק הוא ילד גדול והוא מחליט מה טוב בשבילו. אני לא רואה את הסערה הגדולה. אני מסתכל בעיקר על מספרים, הרושם שלי הוא שברק לא נמצא בקו החזית של המתמודדים על ראשות הממשלה. הוא הקים רשימה, שיש בה כמה אנשים מאוד מרשימים, השאלה היא אם היא תעבור את אחוז החסימה או לא. אם כן, בגודל שהם יהיו בו הם יהיו שחקן במערכת שתתנהל לאחר הבחירות. אני לא חושב שמישהו מעריך שברק מתמודד על ראשות הממשלה. לא מתמודדים ממפלגת נישה קטנה על ראשות הממשלה. לכן, צריך לראות את זה בפרופורציות הנכונות". 
היית ממליץ לתת לו עוד פעם צ'אנס?
"תראה, ניסים. הדעה לגבי ברק ותפקידו כראש ממשלה היא מן המפורסמות. אין לי שום יצר מיוחד להיאבק בו היום. מה שהיה לי לומר אמרתי בצורה מאוד חדה. אני חושב שאתה זוכר. אני לא אחזור על הדברים". 

אתה לא אוהב אותו במיוחד?
"אנחנו לא חברים. אבל אני חושב שההחלטה שלו.. הייתה כל הזמן קריאה מצדו לאיחוד כל הכוחות, ועכשיו הוא החליט להקים מפלגה שהיא בסתירה לרעיון של האיחודים, אלא אם כן הוא מצפה שהמפלגה הזו תשתלב בתוך אחד המפלגות הגדולות. הצטרפות ברק היא לא אירוע כל כך חשוב, השאלה היא האם הם יצליחו לעבור את אחוז החסימה". 
 
נתניהו. צילום: הדס פרוש, פלאש 90
נתניהו. צילום: הדס פרוש, פלאש 90

בהתייחס לעתידו של ראש הממשלה, אמר אולמרט: "נתניהו לא הצליח בבחירות האחרונות, והוא ייכשל בבחירות הבאות. אני מתבונן מסביבי, ואמרתי מיד לאחר הבחירות שהניצחון הוא לא כזה גדול, ושהימין הפסיד קולות. בתוך הגוש של הימין הליכוד התחזק, אבל עובדה שהוא לא הצליח להקים ממשלה. אני חושב שהאובססיביות הבלתי נלאית לעסוק רק בעניינים האישיים, העובדה שיכולים לגרור את המדינה תוך ארבעה חודשים לשתי מערכות בחירות היא מובנת כניסיון לשיפור עמדות פרטי. זה לא יותר טוב למפלגה, אלא לעצמו. זה דבר שגם הציבור של הליכוד לא אוהב. אני לא שותף לאלה שמותחים ביקורת מזלזלת על מצביעי הליכוד. בתוך הציבור הרחב הזה, של למעלה ממיליון אנשים, יש אנשים רבים שהם אחראים, שקולים ומאמינים בשוויון ובמדינת חוק, והם נגד פלגנות". 

"אני חושב שנתניהו צריך ללכת הביתה כי הוא ראש ממשלה רע", הוסיף נתניהו. "הוא ראש ממשלה שלא יודע להילחם בטרור, וכזה שבכהונתו האיראנים התקרבו לגבול שלנו, מה שלא קרה מעולם. הוא צריך ללכת הביתה כי הוא גורם לפילוג ומעורר שנאה ויריבות בין חלקים שונים באוכלוסייה הישראלית. יש גם כל מיני דברים אחרים, אבל מה שמטריד אותי זה לא העובדה שהוא צריך לעמוד לדין. השאלה היא מה נתניהו עושה כדי לברוח מהתהליך החוקי שחל על כל אזרח במדינה. הוא עושה בחירות פעם שנייה, הוא עושה דברים שחורגים מכל קנה מידה סדיר של מנהיג". 
 
אמרת שברק לקח שוחד בעשרות מיליונים.
"מה שאתה אומר אף פעם לא נאמר בפומבי, זה מצוטט משיחה שהתנהלה ואף פעם לא אושרה על ידי ואני לא רוצה להתייחס אליה".
הוא גם מושחת?
"אני לא עוסק בברק". 
לא מדגדג לך לחזור למערכת הפוליטית?
"אנחנו עוסקים במציאות ריאלית, לא הזויה ובדיונית. מה זה משנה מה דגדג לי? תראה, אני משאיר לכל אחד מאלו ששומעים אותנו עכשיו, וגם לאלה שפוגשים אותי ברחוב, אם תקופת כהונתי כראש ממשלה הייתה מועילה, ואם יש כאלה שמייחלים שמציאות כזו תחזור".