נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ נפגש הבוקר (שישי) עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בוועידת 20 המדינות המתועשות ביפן, והזהיר אותו לא להתערב בבחירות לנשיאות בארצו ב-2020. כתבים שאלו את הנשיא האמריקאי אם יגיד לרוסיה לא להתערב בבחירות. "כן, כמובן שאעשה זאת. אל תתערב בבחירות, בבקשה. אל תתערב בבחירות", אמר טראמפ בעודו מחייך ומנופף באצבעו. פוטין הגיב בצחקוק כאשר תורגמו לו הדברים. 
טראמפ אמר לכתבים כי שני המנהיגים ידונו במסחר, פירוק מנשק גרעיני וסוגיות נוספות. לנשיא התלוו מזכיר המדינה האמריקאי מייק פומפאו, שר האוצר האמריקאי סטיב מנוצ'ין, היועץ לביטחון לאומי ג'ון בולטון, חתנו ויועצו ג'ארד קושנר ובתו, איוונקה טראמפ. 

הפגישה בין שני המנהיגים בוועידת ה-G20 הייתה הראשונה מאז שהתובע המיוחד רוברט מולר סיים את חקירתו בת 22 החודשים בנוגע למעורבות הרוסית בבחירות לנשיאות 2016. החקירה קבעה כי לא הייתה מזימה בין קמפיין טראמפ לבין ממשלת רוסיה. 


הנשיא ספג ביקורת בפגישתו הקודמת עם פוטין בהלסינקי בשנה שעברה, לאחר שאמר כי הוא מאמין להכחשתו של הנשיא הרוסי לגבי מעורבותו בבחירות 2016. טראמפ מאוחר יותר אמר כי שגה בדבריו וכי הוא מאמין לקביעת המודיעין האמריקאי כי מוסקבה התערבה בבחירות. 

כזכור, בחודש מרץ שיגר פוטין איום ממשי לוושינגטון, כאשר אמר כי ארצו מוכנה מבחינה צבאית למשבר נוסף בסגנון משבר הטילים בקובה מתקופת המלחמה הקרה, במידה וארה"ב תפרוס טילים חדשים באירופה, אשר חלק מהם מסוגלים להכות במוסקבה בתוך 10-12 דקות. 
 
תחילת המשבר סביב ההסכם בין המדינות בחודש אוקטובר האחרון, כאשר נשיא ארה"ב אמר כי רוסיה הפרה את הסכם פירוק הנשק הגרעיני לטווח בינוני (INF), שנחתם בשנת 1987 בין ארה"ב לברית המועצות. במסגרת ההסכם, הסכימו המעצמות על פירוק הדדי של טילים בליסטיים לטווח בינוני וקצר. טראמפ הוסיף כי בעקבות כך ארצו תפרוש מההסכם.