איש התקשורת ופעיל הימין, שמעון ריקלין, שוב העביר הבוקר (שישי) ביקורת חריפה על התנהלותו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, זאת לאחר שאמר לאחרונה כי הוא מאוכזב ממהלכיו. בראיון בתכניתו של ניסים משעל ב-103FM אמר העיתונאי: "נתניהו בונה אופציה ללכת עם הערבים".


אתה חושש שברק ישנה את התמונה הפוליטית?
"האמת שלא. אני לא חושב שהוא בסוף ירוץ לבד, הוא ינסה לעשות חיבורים. יש לו קופת שרצים, הוא לא הסביר עד היום על קרן וקסלר, ויש הרבה דברים שהוא פגיע בהם. הליכוד לא תוקף כי הוא לא רואה בו יריב, לא מתייחסים אליו. כשאתה משיק מפלגה ואתה מקבל 5 מנדטים אתה לא איום רציני, וככה צריך להתייחס לזה". 
כלומר, הליכוד יתעלם ממנו?
"אני לא יודע מה יקרה אם הוא יטפס בסקרים. אני לא צייצתי מילה על ברק, כי זה נראה לי בינתיים שולי ולא דרמטי". 


הוא ואולמרט מתמקדים בשחיתות של נתניהו.
"זו טעות גדולה של השמאל. אני מדבר כקמפיינר. אם השמאל רוצה לנצח אסור לו לדבר על שחיתות ועל נתניהו, שיציע הצעות. כל עוד השמאל ידבר על שחיתות וצוללות, שהציבור לא קונה כי הוא לא חושב שנתניהו מושחת - הוא לא יגיע לשלטון. אי אפשר לעשות את אותו הדבר שוב ושוב ולצפות לתוצאה שונה. זו טעות, אני לא מבין איך הם לא מבינים את זה". 
וזה לא מפריע לך ברמה המוסרית?
"אנשי ימין הם לא אנשי מוסר, המוסר בשמאל. ברק הוא איש מוסר, אהוד אולמרט.. תגיד אתה לא מבין כמה פתטי המצב של השמאל שאלו האנשים שצריכים לייצג אותו? זה מצחיק. צריך להבין שאנשים לא קונים את זה, תציעו דרך".
זה לא שטויות שראש ממשלה חשוד.
"יש ממשלה ויש חוק, אבל ההליך מתנהל לפני כולם. המערכת המשפטית התעקשה להודיע במה נתניהו חשוד, ובכל זאת נתניהו התחזק במנדטים. זה הרי דבר לא ייאמן". 
בבלפור כועסים עליך?
"אתה צריך לשאול אותם". 
פתאום יש לך הרהורי כפירה.
"תשמע, אני חושב שנתניהו כנראה רה"מ הכי טוב שהיה פה. הקפתי איתו את כדור הארץ פעמיים וראיתי ניסים. דבר שני, עזרתי איתו בקטע של העוולה המשפטית, ואני באמת חושב שרודפים אותו. אחרי שאמרתי את זה, אנחנו מתקדמים למצב שבו נתניהו הוא הימין, ואם אין נתניהו אין ימין. את זה אני לא מקבל. היה פה ימין לפני, יהיה פה ימין אחרי, גם אם נתניהו ראש ממשלה מצוין". 
 
נתניהו. צילום: יאיר שגיא, פול
נתניהו. צילום: יאיר שגיא, פול

אמרת שאתה בטוח שהמדינה תמשיך להתקיים אחרי נתניהו.
"אמרתי בהארץ שנתניהו לא יהיה ראש ממשלה לנצח, ואז הוא שאל אותי אם ישראל תתקיים, ואמרתי שברור שכן. זו מניפולציה". 
אמרת לי שאתה לא אותו ביביסט שהיית.
"יפה שאתה נותן ציטוט משיחות אף דה רקורד, כמו אורלי וגיא. אני לא מסתיר כלום, אני חושב שאנחנו נמצאים מאז הבחירות... כששמעתי על המשא ומתן עם מפלגת העבודה, עם כחול-לבן ועם הערבים.. אני חושב שאנחנו מגיעים למצב שבו אנחנו צריכים לדאוג, שלצד השמירה על נתניהו, שהיא חשובה לי כי אני אוהב את האיש, השמירה על מחנה הימין תישמר.. ואני מפחד שאנחנו מתחילים לאבד את האיזון בין השניים". 
אתה כבר לא אותו ביביסט שהיית?
"אני חושב שנתניהו זכאי והוא ראש ממשלה מעולה. כשאני רואה את התהליכים שרואים בחודשיים-שלושה האחרונים אני מודאג מאוד. אם מציעים הצעות מפליגות לעבודה ולכחול לבן. שותפות בממשלה זה קו אדום. אני לא רוצה את הערבים בממשלה, אתה יכול להגיד שאני גזען, בסדר. למה נתן אשל כתב שני מאמרים במקור ראשון? הוא רצה להכשיר את הקרקע. נתניהו צריך להבין שבמצב הנוכחי הוא לא יכול לנצח. או שהוא יחפש אופציות אחרות בתוך המחנה או שהוא יילך עם הערבים, ולדעתי הוא בונה אופציה ללכת עם הערבים. אני אומר מה שאני רואה. זה הכל ברור. אגב, אני תומך בו ברוב המו"מ. שים לב שהערבים לא תוקפים את נתניהו, תראה לי ציטוט של טיבי נגד ביבי בקדנציה האחרונה". 
אתה רוצה להגיד לי שנתניהו בונה אופציה עם הערבים?
"בתמיכה כזו או אחרת, אם הוא לא יצליח להרכיב גוש. אני אומר את זה כפרשן, איש לא אמר לי את זה. אני מעלה את זה כאפשרות והמאזינים האינטליגנטים שלך יחליטו אם זה אפשרי או לא. אני חושב שכן". 
בהתייחס לעתידה של איילת שקד, אמר ריקלין: "היא מתלבטת, אני חושב שהיא לא צריכה ללכת לליכוד. מפלגה שתציל את הימין היא כזו שנמצאת בין הליכוד לבית היהודי. איילת שקד צריכה להחליט שיש לה מספיק אומץ ללכת למהלך הזה. אני בעד זה שהיא תקים מפלגה חדשה שתקלוט קולות שלא יכולים להצביע לבית היהודי או לליכוד. במקום לחשוב על אופציות אלטרנטיביות עם הערבים, אל תילחמו בשקד אם היא תקים מפלגה".