סגן נשיא ארה"ב לשעבר, ג'ו ביידן, הנחשב למועמד המוביל בפריימריז המפלגה הדמוקרטית, ספג ביקורת קשה הלילה (שישי) במהלך העימות הטלוויזיוני השני בין המועמדים. הסנטורית קמלה האריס, אחת המועמדות המובילות לנשיאות, תקפה את ביידן על דברים שאמר לאחרונה בשבח עבודתו המשותפת בשנות השבעים עם שני סנטורים דמוקרטים שתמכו בהפרדה גזעית. 
"כאב לי לשמוע אותך מדבר על המוניטין של שני סנטורים שבנו את הקריירה שלהם על הפרדת הגזע בארץ הזו", אמרה האריס. היא גם האשימה את ביידן בעבודה משותפת עם שני המחוקקים על התנגדות להסעת תלמידים שחורים לבתי ספר בשכונות לבנות. "הייתה ילדה קטנה בקליפורניה שנסעה באוטובוס לבית ספר ציבורי. הילדה הזאת הייתה אני", סיפרה וזכתה לתשואות מהקהל. 

לא מצליחים לראות את הסרטון? לחצו כאן לצפייה באתר המותאם

ביידן נראה כעוס בעקבות הדברים והשיב: "את ייצגת לא נכון את עמדתי לכל אורך הדרך". הוא הגן על עמדתו לגבי הסעת התלמידים אך האריס ענתה לו כי הממשלה הפדרלית הייתה צריכה להתערב ולהבטיח אינטגרציה גזעית בבתי הספר.
סגן הנשיא לשעבר הגן גם על הצבעתו בסנאט בעד המלחמה בעיראק וטען כי הנשיא לשעבר ג'ורג' בוש ניצל לרעה את הכוח שניתן לו. אך הסנטור ברני סנדרס ניצל את ההזדמנות ותקף אותו, תוך שהוא מזכיר לבוחרים הדמוקרטים כי הוא "הוביל את ההתנגדות למלחמה ההיא, שהייתה אסון מוחלט".

הנשיא דונלד טראמפ, השוהה בוועידת ה-G20, הגיב לרגע בעימות בו כל המועמדים הדמוקרטים הרימו את ידיהם בעד מתן ביטוח בריאות למהגרים בלתי חוקיים. "כל הדמוקרטים הרגע הרימו את ידיהם בעד ביטוח בריאות בלתי מוגבל למיליוני מהגרים לא חוקיים. מה לגבי לדאוג קודם כל לאזרחים אמריקאים? זהו סוף המירוץ", צייץ הנשיא.