הסכם רגיעה? לאחר יממה שבמהלכה פרצו 14 שריפות כתוצאה מבלוני תבערה בעוטף עזה, המתיחות בדרום נמשכת. הבוקר (שבת) עצרו כוחות צה"ל שני חשודים פלסטינים בסמוך לגדר המערכת בצפון רצועת עזה, ועליהם נתפסו ארבעה סכינים וקאטרים. מוקדם יותר, במהלך הלילה, נעצרו שני חשודים אחרים סמוך לגדר המערכת בדרום הרצועה, ועליהם נתפסו שני סכינים. 



המעצרים מתרחשים בצל המשך הפרחת בלוני התבערה לעבר יישובי העוטף, ולאחר עוד סוף שבוע של הפגנות ליד גדר המערכת, שבהן לקחו חלק כ-7,000 פלסטינים, כחלק מ"צעדות השיבה" המתקיימות מדי שבוע מאז מרץ 2018. הצעדה ה-64, שנערכה אתמול, התקיימה תחת הכותרת "להפיל את ועידת בחריין". ממשרד הבריאות ברצועה נמסר כי 50 פלסטינים נפצעו, בהם שמונה חובשים מתנדבים בסהר האדום ועיתונאי. לפיו הדיווחים, 19 מהפצועים נפגעו מירי אש חיה.
בתוך כך, אתמול נרשמו עימותים קשים בעיקר בגזרת אל-בורייג' וג'באליה. הפלסטינים הבעירו צמיגים, יידו אבנים ועשרות מטענים ובקבוקי תבערה לעבר כוחות הביטחון וגדר המערכת.

מוקדם יותר, בשעות הצהריים המוקדמות, על רקע הדיווחים על הסדר אליו הגיעו ישראל והחמאס, התגלה זר ענק של בלונים שנשלח מרצועת עזה באזור צאלים, כאשר נראה שהמשגרים העזתים ביקשו לגבות מחיר בנפש בדרך מתוחכמת. אל הבלונים חובר מה שנראה כספר בשפה העברית, 'לאהוב את סטלה' של אורית פטקין, ואל הספר חובר מטען נפץ, שנועד להתפוצץ ברגע שיתקרב אליו מישהו על מנת לטפל בבלונים.

כזכור, גורם ישראלי אישר את הדיווחים הפלסטינים, לפיהם ישראל וחמאס חתמו על הסכם רגיעה. הוא הסביר כי "בהמשך לפנייה של האו"ם והמצרים, ישראל תאפשר להחזיר את מרחב הדיג ואת העברת הדלקים וזאת לאחר התחייבות שחמאס תפסיק את האלימות נגד ישראל. אם חמאס לא תעמוד בהתחייבות - ישראל תחזיר את הסנקציות".