ארה"ב העבירה לראשונה לקטאר חמקנים מדגם F-22, ותגברה את כוחותיה במפרץ הפרסי, זאת בצל הפגישה בין נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, לבין יורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמאן, בה דנו השניים ב"התגברות התוקפנות האיראנית", כך לפי הודעת הבית הלבן. בתוך כך, לפי דיווח בעיתון היפני Nikkey, מלזיה מסייעת לאיראן למכור נפט בחשאי ובכך לעקוף את הסנקציות האמריקאיות.



לפי הדיווח של העיתון היפני, הנפט האיראני מגיע בדרך כלל למצר מלאקה, שעובר בין חצי האי המלאי לבין האי סומטרה שבאינדונזיה, שם הוא מועבר לספינות סיניות שמייצאות אותו לנמלים גדולים בעולם. כזכור, נגיד הבנק המרכזי של איראן, עבדולנאסר המאטי, אמר ביום רביעי האחרון כי היקף ייצוא הנפט מאיראן שוב נמצא בעלייה. 


במקביל, המתיחות במפרץ הפרסי נמשכת. צבא ארה"ב אישר הבוקר כי הועברו לראשונה חמקנים לאזור, זאת על מנת "להגן על הכוחות האמריקאים", כך לפי הפקודה הצבאית שפרסם חיל האוויר. עם זאת, בהצהרה האמריקאית לא צוין כמה מטוסים נשלחו.



בצל המתיחות, טראמפ נפגש בלילה עם יורש העצר הסעודי, אותו כינה "ידידי", ואמר כי הוא מעריך את החלטת סעודיה לרכוש ציוד צבאי אמריקאי. "זה כבוד עבורי להיות עם יורש העצר הסעודי, שהוא ידיד שלי - אדם שעשה דברים רציניים במהלך חמש השנים האחרונות בכל הקשור לפתיחות של סעודיה", אמר טראמפ, שהוסיף: "אני חושב שמה שעשית עבור נשים זו מהפכה חיובית מאוד". הנסיך הסעודי השיב לו: "אנחנו מנסים לעשות כמיטב יכולתנו עבור המדינה שלנו, סעודיה, וזה מסע ארוך". 

 
בהודעה שפרסם הבית הלבן לאחר הפגישה בין השניים צוין כי השניים דנו בנושא האיראני: "הנשיא טראמפ ויורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמאן, נפגשו ודנו בהתגברות התוקפנות האיראנית. שני המנהיגים מחויבים לשמירה על חוזקו של שוק הנפט אל מול ההתנהלות האיראנית".