הרמטכ"ל לשעבר בדרך לפוליטיקה? חבר הכנסת עמיר פרץ, המתמודד בימים אלה על ראשות מפלגת העבודה, הודיע בכנס פעילים על החלטתו למנות את חה"כ לשעבר עומר בר-לב לראש צוות המשא ומתן ליצירת איחוד גושי של גוש המרכז-שמאל, במטרה להגדיל את הגוש, וביקש מהאחרון לפתוח בשיחות מואצות עם הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט וראש השב"כ לשעבר יובל דיסקין.

בנוסף, פרץ ביקש מבר לב לפנות גם אל מפלגתו החדשה של אהוד ברק, כמו גם למפלגת גשר בראשות אורלי לוי, לציפי לבני וליושב ראש מרצ הנבחר, ניצן הורוביץ. הוא הסביר כי "עלינו להבין את גודל השעה ולעשות את כל החיבורים הנכונים לצורך סיום שלטון נתניהו והימין. כל נושא אישי יונח בצד לצורך הצלת מדינת ישראל".
 
דיסקין. צילום: גילי יערי, פלאש 90
דיסקין. צילום: גילי יערי, פלאש 90

בתוך כך,  ח"כ איציק שמולי תקף היום באירוע שבתרבות בפתח תקווה את פרץ, המתמודד המוביל בסקרים, ואמר כי "התנאים המוקדמים שהוא מציב לריצה משותפת עלולים להביא למחיקת המפלגה". 

"אני מאמין שהדרך היחידה גם לשקם את המפלגה וגם לחזק את הגוש היא על ידי יצירת שותפיות וחיבורים מתוך עוצמה", הסביר שמולי, שהוסיף: "אני מאמין בזה ואני היחידי שיכול לעשות את זה ואחתור לזה בכל הכוח.

התנאים המוקדמים שמציב עמיר להליכה משותפת עלולים לכפות על העבודה ריצה עצמאית ובדלנית מסוכנת שעלולה להביא למחיקתה ולחיסול הסיכוי של הגוש כולו לנצח ולהחליף את שלטון הימין. אסור לנו לחזור על טעויות העבר, ובגלל שיקולים אישיים להכשיל את הסיכוי של הגוש לשתף פעולה ולנצח".

חה"כ הצעיר הוסיף כי "עמיר פרץ עשה המון למען מדינת ישראל והמפלגה ויש לו זכויות רבות, אבל מה שעומד כרגע על הפרק זה מי יכול לבנות את המפלגה מחדש ולהביא לחיבורים כדי לגדול כגוש. האסטרטגיה של משיכת קולות מהימין ל״עבודה״ כתנאי לגדילה לא רלוונטית ובגדר הימור מסוכן והליכה על הסף".
בתוך כך, ח"כ סתיו שפיר טענה כי שמולי ופרץ סירבו להתעמת איתה בתכנית "פגוש את העיתונות". בציוץ בטוויטר כתבה שפיר: "הערב אמור היה להתקיים דיבייט טלויזיוני בין המועמדים על התכניות והעמדות שלנו. סוף סוף - תוכן אמיתי! אבל עמיר ואיציק משתפים פעולה בסירוב להגיע. אני היחידה שהסכימה, ואני תוהה: ממה אתם מפחדים? עדיין לא מאוחר לכבד את חברי המפלגה ולענות על שאלות קשות - הערב ב-18:00. באים?".
מי שחיזקה את דבריה של שפיר הייתה מנחת התכנית, רינה מצליח, שצייצה: "איציק שמולי, עמיר פרץ ממה אתם מפחדים? הזמנו אתכם לעימות עם סתיו שפיר הערב בפגוש את העיתונות. היא מוכנה לבוא מה איתכם?".