בתום דיון לילי בבית משפט השלום בראשון לציון, הוחלט הלילה (שבת) כי מעצרו של המורה בן 28, תושב לוד, החשוד כי ביצע מעשים מיניים חמורים בתלמידות כיתה א' בבית הספר שבו הוא מלמד, יוארך בחמישה ימים. הדבר התאפשר כאמור בהסכמת הסנגורים ונציג המשטרה. בנוסף הוטל צו איסור פרסום על תמונתו ושמו. כאמור המורה, שהועסק על ידי קבלן חיצוני, עובד בבתי ספר נוספים, חלקם מחוץ לפתח תקווה. המשטרה תבדוק האם מעשים דומים נעשו גם במוסדות חינוך נוספים. 

בתוך כך, לידי "מעריב אונליין" הגיע מסמך תעודת היושר של המורה. מדובר במסמך אשר כל גבר המעוניין לעבוד עם קטינים נדרש להציג. האישור של המורה הוצא בקיץ 2018 ובו נכתב כי אין מניעה להעסקתו לפי החוק למניעת העסקה של עברייני מין במוסדות מסוימים.

המסמך
 
נציג המשטרה אמר בדיון כי "מדובר בחשד לביצוע מעשים מגונים בתלמידות בנות 6-7. יש חשש מבוסס לעבירות מין על ידי המורה". הוא הוסיף: "החשוד הגדיר את זה כמשחק בו הוא מרים את הילדות והן רוכבות עליו. במשחק הזה הוא הגיע לפורקן כשהיה ללא בגדים בכיתה. יש לנו אינדיקציה שהתלמידות נגעו באיבר מינו והוא הגיע לפורקן".
 

כזכור, אתמול הוגשה למשטרת ישראל תלונה נגד המורה, לאחר שמספר תלמידות פנו אל הוריהן וסיפרו להם כי אותו מורה נעל את דלת הכיתה במהלך שעות הלימודים ובעודו יחד איתן השיל את בגדיו מעליו, הסיר את תחתוניו ונותר עירום כביום היוולדו, כך לטענת ההורים. בנוסף ירד המורה על ארבע והזמין ילדות לרכב על גבו ובשלב מסוים התהפך על הגב וביקש מהן לגעת באיבר מינו.
ההורים המזועזעים הגיעו אתמול לבית הספר ושטחו בפני מנהלת בית הספר את הפרטים שנודעו להם על ידי בנותיהן ותהו האם היה בידיה מידע אודות מעשיו של אותו מורה. מנהלת בית הספר בו לימד המורה הוציאה הודעה להורים בה נכתב כי התלונות על המורה מתחום המדע טופלו, וביקשה מהם שלא לעסוק בנושא כדי לא לחבל בחקירה. היא עצמה הגישה תלונה במשטרה, וציינה כי עירבה גורמים נוספים בעיר, בהם השירות הפסיכולוגי החינוכי וכן קצינת ביקור סדיר העוסקת בנושא פגיעות מיניות. 
בעקבות התלונה שהוגשה נחקר המורה על ידי המשטרה ובתום חקירתו הוחלט להודיע על המשך מעצרו. עורכי הדין ששי גז ושירן גולברי מייצגים את החשוד. לאחר פרסום הידיעה סיפרו הורים לילדים בבית הספר כי ממה שידוע להם גם בכיתות גבוהות יותר יצר המורה קשר עם ילדות. במשטרה מאמינים כי עם פרסום הפרטים יתווספו תלונות נגד המורה.

עו"ד ששי גז. קרדיט: צילום פרטי


עו"ד שירן גולברי. קרדיט: צילום פרטי