ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר התחבורה בצלאל סמוטריץ' (איחוד מפלגות הימין) נועדו במהלך הלילה בבלפור, לדיון לילי על עתיד שדה התעופה שדה דב. אם לא יחול מפנה דרמטי של הרגע האחרון, הטיסה האחרונה צפויה לנחות בו הערב (ראשון) ואחריה השדה הוותיק ייסגר לאחר כ־81 שנות פעילות. בניסיון של הרגע האחרון למנוע את סגירת השדה, מתוכננים היום צעדי מחאה על ידי ההסתדרות, מרכז השלטון המקומי ועיריית אילת, המובילה את המאבק נגד הסגירה.
כאמור נתניהו טרם לא הודיע על החלטתו, האם להאריך את הפעילות בשדה דב, או לסגור את שדה התעופה התל אביבי. אבל ההערכות הן שנתניהו, שהיה אמור להודיע עד סוף השבוע על החלטתו, בתום התייעצויות שקיים, נוטה לאשר את סגירת השדה. רמז לכך ניתן גם בהנחיה של משרד ראש הממשלה לממן החל ממחר נסיעות במוניות מנתב"ג ובחזרה לבתי חולים באזור המרכז, לחולים אונקולוגיים תושבי אילת.
גם מבחינה טכנית, עיכוב ההודעה מרמז על הסגירה שבפתח. זאת, כיוון שעל מנת לקדם את יוזמת החקיקה המהירה של שר התחבורה, להארכת הפעילות בשדה עד לסיום אישור הליכי התכנון והבנייה במתחם, שאמורים להימשך כשלוש שנים, דרושות 48 שעות. 

מנהלי הגוש הגדול כבר הזהירו, שאם תהיה הפרה של ההסכם המחייב את פינוי שדה דב ב־1 ביולי, יוגשו תביעות כספיות גבוהות נגד המדינה. ההערכות הן שהמדינה תהיה חשופה לתביעות בהיקף של יותר מ־8 מיליארד שקל. גם במשרד האוצר מתנגדים להארכת הפעילות בשדה, לנוכח התביעות הכספיות ואובדן הפוטנציאל להכנסות גבוהות למדינה מבניית כ־16 אלף יחידות דיור במתחם.
בינתיים, מתקיים קרב מאסף במאבק נגד סגירת השדה. יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד כינס אמש ישיבה מיוחדת, על מנת לדון בצעדי המחאה. "אני בקשר עם לשכת ראש הממשלה, ומאמין שעוד ניתן למנוע את סגירת שדה דב", ציין בר דוד בשיחה עם "מעריב". 
"זו העת לקבל החלטה אמיצה, כדי לשמור ולסייע לעיר אילת ולתושביה, וכדי לשמור על חוסנן של חבורת התעופה הישראליות, ענף המלונאות ועשרות אלפי עובדים, שימצאו את עצמם בסכנת פיטורים אם לא יימצא הפתרון הנכון. אנו מחויבים לפריפריה, ואני כולי תקווה שראש הממשלה יקבל את ההחלטה הנכונה. סגירת שדה דב תהיה בכייה לדורות וטעות למדינת ישראל".
בר דוד מסר עוד כי הכוונה היא לבצע שורת צעדי מחאה, על מנת להעביר מסר שאסור לסגור את השדה. פורום ערי הפיתוח במרכז השלטון המקומי החליט על השבתת מחאה של השירותים העירוניים היום בכ־40 רשויות, במחאה על סגירת השדה. במרכז השלטון המקומי מסרו אמש כי ידוע על כמה רשויות גדולות שמתכוונות להשבית את השירותים העירוניים כאות הזדהות, בהן ראש העין, כרמיאל, עכו ודימונה.
מנהלי הגוש הגדול כבר הגיבו בתקיפות את ההשבתה המתוכננת: "אנו רואים בחומרה רבה את ההתערבות הפוליטית הבוטה ערב הבחירות. אי־סגירת שדה דב במועד תחייב קיצוץ מיידי, בין היתר בתקציבים ובמענקים המועברים לרשויות המקומיות עבור שירותים לתושבים בחינוך, ברווחה ובתשתיות", ציינו.
בתוך כך, עיריית אילת, שיזמה אמש תפילת המונים בעיר נגד הסגירה, מאיימת להחשיך את העיר ופרסמה קריאה של תושבים לראש הממשלה תחת הכותרת "קול זעקה". "שבוע חדש בפתח, ועבורנו הוא מסתמן כשחור משחור. בשעות הקרובות נדע האם אתה מתנגד ללא נימוק הגיוני לדחייה, ולו של מספר חודשים, בסגירת שדה דב, כדי לבדוק חלופות, או שימוש במנחת עד לקבלת היתרי בנייה", צוין בפנייה.
בינתיים ברשות שדות התעופה ערוכים לכל תרחיש. בטרמינל 1 בנמל התעופה בן גוריון הושלמו ההכנות לקראת סגירת השדה, אם אכן הוא ייסגר. בחודשים האחרונים, כחלק מההיערכות לקראת הסגירה, הושקעו כ־70 מיליוני שקלים בהכשרת טרמינל 1 לקליטת הפעילות משדה דב.
ברשות שדות התעופה ציינו עוד כי הליכי המעבר בטרמינל 1 לנוסעים לאילת יהיו מהירים, ואף הוכשרה קומה מיוחדת בחניון רק לטסים לאילת. ההערכות הן שאם אכן שדה דב ייסגר, חלק מהטיסות לנמל התעופה רמון וממנו ייצאו גם מנמל התעופה בחיפה, וחברות התעופה ארקיע וישראייר יעבירו לעיר חלק מהטיסות לנוסעים מצפון הארץ.