המנהיג הצפון קוריאני קים ג'ונג און קיבל את הצעתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ להיפגש בפעם השלישית באזור המפורז שבין שתי הקוריאות. הנשיא האמריקאי הגיע למקום המפגש כשהוא מלווה בנשיא הדרום קוריאני. לאחר מכן נפגש טראמפ עם קים באזור המפורז וחצה את הגבול לקוריאה הצפונית. טראמפ עשה בכך היסטוריה כשהיה לנשיא המכהן הראשון שעושה זאת.

"זה כבוד בשבילי לחצות את הגבול. אני רוצה להודות לקים שנענה על אף הלו"ז הצפוף", אמר הנשיא האמריקאי בפגישה עם המנהיג הצפון קוריאני, "אנחנו רוצים לדבר. קורים הרבה דברים מצוינים בהרבה מקומות. נפגשנו וחיבבנו אחד את השני מהיום הראשון. אני אזמין אותו לבית הלבן". 

צילום: רויטרס


עוד הוסיף טראמפ: "זה יום מצוין לעולם וזה כבוד בשבילי להיות כאן. היה כאן קונפליקט גדול ביום שנכנסתי לנשיאות ועכשיו יש פה התקדמות. זה הישג של קים, אנחנו עובדים ביחד". קים ציין בדבריו כי "ביקור טראמפ יחזק את הקשרים".

צילום: AFP


 

צילום: רויטרס


צילום: רויטרס

טראמפ אמר בצאתו מהפגישה כי מדובר ביום היסטורי. "אנחנו רוצים לראות עסקה. אף אחד לא יודע מה יקרה אבל זה היה יום היסטורי. אף אחד לא ראה את זה קורה ואני שמח שהוא הצליח להגיב במהרה. דיברתי עם נשיא קוריאה הדרומית והוא אומר שרק האירוע אפילו היה היסטוריה. אתם רואים מה קורה ואת היחסים לעומת מה שהיה כשהגעתי לתפקיד", ציין הנשיא האמריקאי.
 
עוד הוסיף: "נקים משלחת תחת מייק פומפאו ויתחילו לראות אם ניתן לסגור עסקה. מאז סינגפור יש פה סיפור אחר. אמרתי לקים שבשבילי האנוי הייתה הצלחה גדולה. אתם מכירים את הדיווחים שאמרו ההפך. אמרתי לקים 'אתה רוצה שאני אחצה את הגבול', הוא אמר 'כן', שזה יהיה עבורו כבוד. אני כיבדתי אותו. זה היה כבוד גדול היתה לנו שיחה חיובית של שעה. מה שקרה היום טוב לעולם. כשהתחלנו היו טילים מעל מיפן. הם לא היו שמחים, אתם זוכרים את גואם. היה לנו דיאלוג קשוח בהתחלה ואז התחלנו להסתדר ביחד".

כזכור, אמש הגיע טראמפ לפסגת ה-G20 בקוריאה הדרומית ונועד עם עמיתו מון ג'יאה־אין, כאשר במרכז ניצב המבוי הסתום בשיחות הגרעין עם הצפון. לפני הגעתו צייץ טראמפ: "אם היו"ר קים רוצה את זה, אני אשמח להיפגש עמו בגבול או באזור המפורז רק כדי ללחוץ את ידו ולומר שלום". 

בפיונגיאנג שיבחו אתמול את ההזמנה, אולם לא אישרו אם קים אכן ייענה ויתייצב היום באזור הגבול, בעוד טראמפ עצמו ציין במסיבת העיתונאים כי אם קים לא יופיע הוא לא יראה בזה סימן רע.