אין דבר משמח יותר עבור הורים מאשר לשמוע את התינוק שלהם בוכה בפעם הראשונה כשהוא נולד. כמובן כשזה לא קורה, זה מיד מעורר פחד והמחשבות רצות לתרחישים הגרועים ביותר. עם מצב כזה נאלצה להתמודד תושבת בריטניה, שחטפה את בהלת חייה כי לא שמעה את בתה בוכה לאחר שנולדה. לתדהמתה, נאמר לה שהתינוקת בסדר, ושהיא פשוט התחרשה בשל תסמונת בה לקתה במהלך ההיריון.
קייט לוולין-ווטרס בת ה-42 אבדה 60% מהשמיעה שלה כאשר הייתה בהריון עם בתה הראשונה ביאטריקס ב-2013. בזמנו, נאמר לה שזה נגרם כתוצאה מטרשת האוזן (אוטוסקלרוזיס) - פגם תורשתי של האוזן התיכונה שגורם לאובדן שמיעה וחרשות, בשל גדילת יתר של עצם האוזן הפנימית. הוא עלול להתעורר כתסמונת במהלך ההיריון, בשל שינוי קיצוני ברמות ההורמונים בגוף.
אבל ווטרס בכלל לא הבינה שמשהו לא בסדר, עד שהייתה בטרימסטר השלישי שלה: "לא הבנתי שאני מאבדת את השמיעה שלי, עד שבעלי שם לב שאני לא שומעת אותו טוב", סיפרה ווטרס. היא עדיין לא הבינה את הקשר בין השניים, עד שחוותה את האירוע הקשה בחייה: "אחרי שילדתי בניתוח קיסרי, נכנסתי לפאניקה כי לא שמעתי את בתי בוכה. אבל היא בכתה חזק, אני פשוט לא יכולתי לשמוע".

אם לא די בכך, כשנולד בנה השני אלברט, היא אבדה 10% נוספים מהשמיעה שלה, שנתיים לאחר מכן. "בהתחלה קראתי שפתיים כדי להתמודד", סיפרה ווטרס, שכעת נעזרת במכשיר שמיעה: "הילדים שלי למדו שהם צריכים להיות סבלניים איתי, כי אני לא תמיד שומעת אותם, למרות שמכשיר השמיעה עוזר לי מאוד".
 
לדבריה, בשל אובדן השמיעה החמור הציעו לה לעבור ניתוח, שמטרתו לקבע תותב שיחליף את התפקוד של העצם המקובעת. ברוב המקרים זה משפר משמעותית את השמיעה, אך ווטרס סרבה כיוון שקיים סיכון קטן שהניתוח יגרום ליותר נזק מתועלת: "יש ניתוח לטיפול בבעיה, אבל אם משהו ישתבש אני אשאר חרשת לחלוטין".
היא הוסיפה שהרופאים הזהירו אותה שאם תלד ילד נוסף, מצבה עלול להתדרדר קשות: "אמרו לי שאני עלולה להתחרש לחלוטין אם אלד ילד שלישי. אבל אני לא מתחרטת ולו לרגע אחד על שהולדתי ילדים. יחד עם זאת, אין סיכוי שאלד ילד נוסף".