אם אפשר היה לרשום בספר השיאים של גינס מי שבר את השיא העולמי בצביעות, הייתי אומרת שזה קרה אתמול, בפרק "הדחה בהפתעה" של "הישרדות VIP", כשנעמה קסרי עשתה זאת ובגדול. הרגע שבו היא מעודדת ומחבקת את אירה שהפסידה בתחרות, ובו בזמן מחניפה לשמחה המנצחת, ואומרת לה ממש מאחורי גבה של אירה הבוכיה: "היית מדהימה", יכול לשמש כטריגר לאובדן האמון שלך בבני אדם. איך לעזאזל אפשר לנחם את אירה ולהזדהות איתה על ההפסד הצורב שחוותה, כשאת לא מפסיקה לפמפם כמה היית רוצה לראות אותה מחוץ למשחק ולנקום בה על שהעזה לעשות מהלך להדחתה של ליהיא? כמובן שאנו חיים בעולם שבו רבים נוקטים בצביעות חברתית על מנת לשמור על איזושהי מערכת יחסים תקינה בין אנשים, אבל גם לצביעות יש גבול.


אי אפשר כמובן גם שלא לדבר על שמחה, שרגע לפני התחרות ביניהן, עוד איחלה לאירה ש"היא תעוף על טיל", ואחרי שניצחה אותה, כשהיא לא יודעת נפשה מרוב אושר, באה לנחם את אירה על ההפסד הצורב וחיבקה אותה בחום ואפילו אמרה לה שהיא אוהבת אותה. נו שוין. כנראה שלאהבה פנים רבות. כמובן שכל הפגנת החיבה היתירה והאכפתיות כלפי אירה שהפסידה מצטלמות נהדר, אבל התוצאה הסופית היא תמונת נגטיב שהצבעים הפוכים בה למציאות.



ועל מה היה לג'ובאני להלין ששקד אפילו לא טרח לגשת לשמחה ולברך אותה על הצלחתה במשימה, אלא הלך ישר לאירה לנחם אותה? על כך ששקד היה היחיד שלא נהג בצביעות ולא הסתיר את אכזבתו ששמחה ניצחה ואילו בת בריתו אירה הפסידה? ג'ובאני הוא ג'נטלמן סימפתי שמכיר את כל המנייריזם הספורטיבי ששחקן צריך לאמץ כאשר מישהו מפסיד או מנצח. אלא שבמקומו הייתי עושה בדק בית לפני שהייתי מכנה את שקד "נחש", אחרי שהוא, ג'ובאני, לא פעם הסתיר היטב את קלפיו והפתיע במהלכים לא צפויים. כמו שהדיח את אסף בזמנו למרות שהבטיח שלעולם לא ידיח אותו, או כמו שהיה מוכן להדיח את מני, למרות שתמיד שיבח את טוב לבו ואת רוח ההקרבה שלו למען האחר. ועוד טריקים כאלה ואחרים שזמם עם שמחה או נעמה על מנת לעבוד על אחרים. בקיצור, לא חסרים נחשים על האי, והם ארסיים יותר מהנחשים הזוחלים המקומיים.

עם חבורת הנחשים הזאת, נאלץ מני נפתלי, שקשה לדעת אם הוא תמים מטיפשות או סתם מטוב לב וצורך נתינה חזק, להתמודד. הוא האנטיתיזה המוחלט של נעמה קסרי. הוא עד כדי כך תמים, שברוב תמימותו הוא חושב שהוא אסטרטג גדול, למרות שהוא אפילו לא מבין את פירושה של המילה. הוא כמו אותו ילד שמשחק במשחק הרמי, וחושף את קלפיו בפני היריב עוד לפני תום המשחק, בשביל להתגאות בהם ולהזהיר אותו שהוא עומד לנצח אותו. 



מני הוא הפראייר של החבורה, שעומל קשות עבור כולם ועושה את העבודה השחורה מבלי לזכות למילה אחת של הערכה. להפך, הוא זוכה רק לביקורת וטרוניות ומילים קשות של נעמה שכמובן לא תעז להגיד אותם בפניו, אך אמרה אותם אמש לחבריה: "אני כבר לא יכולה לסבול אותו". מילא, הייתה אומרת: 'הוא יריב מסוכן ועדיף לי בלעדיו'. כמובן, שאם מני יודח בפרק ההדחה הבא, היא תהיה הראשונה שתבוא לנחם אותו למרות שאט הנפש שהיא חשה כלפיו, כי האצילות מחייבת וזה מצטלם נפלא.

אירה הודחה ועדיף שכך, כי לפי כל הסימנים, אחרי שיחת ההבהרה שלה עם נעמה שהצליחה לערבב אותה אתמול, היינו נאלצים לצפות באירה שוב מתפלשת לרגליה של חבורת רוסו. צפייה שעלולה הייתה להיות בלתי נסבלת מבחינתי.