ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נמצא תחת ביקורת בעקבות ההסדרה אליה הגיעה ישראל עם חמאס, לאור טרור הבלונים והשריפות בעוטף עזה, ובחר בפתח ישיבת הממשלה היום (ראשון) לענות לטענות.



"באשר לעזה, אנחנו מבינים את מצוקת יישובי העוטף", אמר, "בשבוע שעבר הפעלנו סנקציות כבדות על חמאס כולל הפסקת הדלקים. אם נצטרך נפעיל לחץ כבד הרבה יותר. אני לא מתרשם מהתעמולה של המומחים למיניהם שמשיאים לנו עצות, עצות שהם בעצמם לא יישמו שהם היו בתפקיד. הם גם יהיו הראשונים לבקר אותנו אחרי שנצא למבצע צבאי רחב דבר שייתכן ונצטרך לעשות".



נתניהו התייחס גם לסדנה הכלכלית בבחריין. "אני מבקש להשמיע לכם דברים שאמר שר החוץ של בחריין: "ישראל היא חלק מהמזרח התיכון, העם היהודי הוא חלק מקרבנו". העם בישראל צריך לדעת שיש מדינות שרוצות לעשות שלום ודוחפות את הפלסטינים לשלום. חלק מהמדיניות שלנו. בשעה שאנחנו מתקרבים למדינות ערב ומקדמים את השלום עימם באותה שעה הפלסטינים תקפו את הכנס בניגוד לאינטרס שלהם עצמם.



"בימים האחרונים הרשות הפלסטינית אף עצרה איש עסקים פלסטיני, שכל פשעו שהוא השתתף בכנס כלכלי שמטרתו לקדם את הכלכלה הפלסטינית. כך לא פועלים מי שרוצים לקדם שלום. אנחנו לעומתם ממשיכים לקדם את הקשרים עם העולם הערבי וזה משרת את כולם".