יאיר (יאיא) פינק מצטרף למפלגה החדשה בראשות ראש הממשלה ושר הביטחון לשעבר, אהוד ברק. פינק התמודד ברשימת ״העבודה״ לכנסת ה – 21 והגיע למקום השמיני. כעת הוא פורש מהעבודה וחובר לברק, אך על פי הצצה בחשבון הטוויטר שלו, נראה כי פינק לא תמיד העריך את יו"ר מפלגתו החדש. בציוץ שהעלה לטוויטר לפני שמונה שנים, דווקא כינה פינק את יו"ר העבודה לשעבר "אהוד ברח", זאת לאחר שנטש את המפלגה לטובת הקמת "עצמאות" יחד עם ארבעה ח"כים נוספים.



"מיכל ואני מגיעים עכשיו לכנסת ביום היסטורי זה במטרה לעזור ולתמוך בחברי הכנסת של המפלגה עכשיו שנפטרנו מאהוד ברח, יוצאים לדרך חדשה", כתב פינק בינואר 2011. 





גם בינואר השנה, מספר חודשים לפני הבחירות האחרונות, פינק עקץ את ברק: "היום לפני 8 שנים עזב אהוד ברק את מפלגת העבודה. העלו אותי לשידור אצל ירון דקל בהכל דיבורים והוא שאל אותי האם זה המסמר האחרון בארון שלנו. גם אז כמו היום הספידו את מפלגת העבודה. גם אז כמו היום היא חזרה להיות רלוונטית תוך זמן קצר. זה תמיד באופנה לקבור את מפלגת העבודה, נתראה ב-9.4".

פינק, בוגר ישיבת הקיבוץ הדתי, קצין בצנחנים ומייסד המיזם החברתי פורץ הדרך, ״לובי 99״, נחשב לבן טיפוחיה של הח"כית הוותיקה שלי יחימוביץ' במפלגת העבודה. לאחר הצטרפותו של פינק לברק אמרה הח"כית בראיון לכאן ב' כי "אני מצטערת על כך. זה אדם סופר מוכשר. הוא כמובן עדכן אותי. אני משוכנעת שאם יהיה ח"כ זו תהיה תרומה אדירה לציבור" .



 


בתגובה לביקורת ברשתות החברתיות על עזיבתו את העבודה, ענה פינק: "כן. התנגדתי לכניסה של מפלגת העבודה לממשלות נתניהו, וכן היתה לי לא מעט ביקורת על ברק ועל אחרים שמתמודדים כרגע לתפקידים. יודע שאנחנו מחנה "הטהרנים" ולכן מי שלא בדיוק כמונו אסור לשתף איתו פעולה. חשוב לבקר מנהיגים, אפשר ונכון לדעת גם ממש מדי פעם לצופף שורות ויחד לנסות ולנצח את הימין".