חברת "לאונרדו" הוקמה לפני 12 שנים כחברה מתקדמת למכוני יופי, ספא ואסתטיקה בארץ ועולם. מראשית דרכה פיתחה החברה מכשור מתקדם להסרת שיער ובהמשך פיתחה תכשירים נלווים להשלמת הטיפול. כל המוצרים והתכשירים מיועדים לקהל הקוסמטיקאיות, עם השנים וההצלחה פותחו מכשירים נוספים וקוסמטיקאיות בארץ ובעולם נתנו מענה ללקוחותיהם בעזרת טכנולוגיות מתקדמות. בשנת  2016 רשמה חברת "לאונרדו" פטנט על טכנולוגיה מיוחדת שעשתה מהפכה בעולם הסרות השיער, מכשיר מתקדם הפועל על קרן אור ובכך מקצר את זן הטיפול ב 70% (רק לשם ההשוואה, הסרת שיער בכל הגוף שלקחה עד כה כשעתיים, תמשך 18 דקות בלבד). המכשיר שמצליח להסיר שיער במהירות, ביעילות וללא כאבים כובש מאז עוד ועוד נקודות ברחבי העולם.  בחברה לא שקטו על השמרים ותמיד עסוקים במחקר ופיתוח במענה לצרכי הלקוחות. כך הגיעו גם להבנה כי גברים מחפשים מענה לטיפוח.


מוצרי לאונרדו צילום: יח"צ
מוצרי לאונרדו צילום: יח"צ


לפרוץ לקהל הגברים


אולי בגלל שרוני בר, הבעלים של "לאונרדו" הוא גבר ובמשפחתו המורחבת עוסקים באסתטיקה גם גברים ואולי משום שבאמת הגיע הזמן. "הגבר החדש", זה שמזדהה עם קמפיין ה #, me too  הולך לסדנאות ומשוחח על הרגשות שלו, הבין כבר מזמן שעליו להיות נאמן לעצמו ולמה שעושה לו טוב. להיות מטופח ואסתטי משפר את ההרגשה ואת הביטחון העצמי. "כבר מזמן גברים מגיעים לקוסמטיקאיות להסרת שיער, אנחנו רואים את כמות הגברים אצל הקוסמטיקאיות שעובדות עם המכשירים שלנו, הם כבר לא מהססים לדבר על זה. זה ברור היום שגברים מסירים שיער. כשהתחלנו קהל היעד היה נשים שיכלו להרשות לעצמן. אנחנו מזמן לא שם" מסביר בר. "זיהינו צורך וחיפשנו לו מענה. גברים לא רוצים להיתפס כמוזנחים" 



למה קוסמטיקה ייעודית?


חברת לאונרדו יצאה בבדיקות שוק, ביררה אצל הקוסמטיקאיות ושאלה גברים ומצאה מה התחומים שהכי מפריעים לגברים ובהם היו רוצים בשלב ראשון לטפל. מסתבר שגברים רוצים להראות צעירים ולכן רוצים עור פנים טוב, במיוחד הם מוטרדים מהקימוטים לצד העיניים. הם שמחים על מראה גברי אבל רוצים זקן מטופח, שמריח נעים ונראה בריא. ואולי תתפלאו לגלות, שהדבר הבא שמטריד גברים זה מראה ה-מרפק שלהם! הם מבינים שללבוש חולצת פולו יקרה שממנה מציצים מרפקים גסים ומחוספסים לא ממש מסתדר.



"הבנו מה מטריד גברים ופיתחנו עבורם בשלב ראשון ארבעה מוצרים שעונים על דרישה הכי אקוטית שלהם"  יחד עם זאת, מודה בר, גברים עדיין, ככלל, לא מוכנים להשקיע את הזמן והכסף הכרוך בביקור קבוע אצל קוסמטיקאית "עשינו בדיקות ומצאנו שגברים רוצים להראות מטופחים אבל הם לא ישקיעו בזה כמו נשים. הדבר הכי חשוב לגברים זה לקבל מענה אינסטנט, אם זה מהיר, קל לשימוש ורואים תוצאות הם יתמידו". הצורך בליין מיוחד לקוסמטיקה עבור גברים נובע משני הביטים "מבנה העור שונה, גברים מתגלחים ויש להם זקן, ואולי אפילו יותר משמעותי, יש להם מבנה אישיות שונה". מסיבה זו המוצרים של חברת "לאונרדו" מציעים מענה משולב בתכשיר אחד ובשימוש מאוד נח וחוסך זמן. "למשל פתחנו תכשיר שהוא בעצם שלושה מוצרים בתכשיר אחד, הוא מתאים לשמש כפילינג או קלינר או מסכה. הכל בתכשיר אח שהשימוש בו מאוד נח והתוצאות  ניכרות מהר. מדובר בתכשיר שמתאים גם לעור הפנים וגם לזקן. לא צריך תכשיר אחר הרעיון הוא שבפעולה אחת משיגים כמה שיותר" . 


מוצרי לאונרדו צילום: יח"צ
מוצרי לאונרדו צילום: יח"צ


השקת ארבעה מוצרים


ד"ר נינה אליו היא חלק מהחברה ואחראית על פיתוח המוצרים, הקפידה על בניית תכשירים שיתאימו לפעילות ממוצעת של גבר שתדרוש ממנו מעט השקעה. "בהשקה הקרובה יוצאים לשוק ארבעה תכשירים אחד תכשיר שמיועד לניקוי עמוק (וכולל תכונות של פילינג ומסכה) הוא ממיס שומנים באופן מעמיק ומטפל בעור הפנים ובזקן בתכשיר אחד בו זמנית. זה עובד מהר, קרצוף יסודי להשאיר על הפנים דקה וחצי ואז שוטפים. להשלמה משתמשים בקרם שמן בעל שתיים – שלוש פעולות המחדיר ויטמינים, מחדש את הרקמה ומשאיר ברק וריח נעים. גם כאן, תכשיר אחד שייתן מענה לעור ולזקן. הבנו כבר שגבר ממוצע לא בראש שלו להשקיע הוא רוצה להיות יפה ודי". תכשיר נוסף מיועד לקמטוטים שסביב העיניים "טיפוח אנטי איג'יינג עם הטכנולוגיה הכי חדשנית בעולם. הוא ממלא את הקמטוטים סביב העיניים שיראו פחות עמוקים, נותן לפנים מראה מלא ובריא, מיד עם השימוש  והאפקט מחזיק כמה ימים. אנחנו לא מתיימרים לחשוב שגברים יטרחו לשים כל יום אחרי ניקוי פנים גם את האנטי איג'יינג, זה אולי עוד יגיע, אבל ללא ספק לפני דייט או פגישה חשובה, פעם בשבוע בערך, והאפקט נשמר".



שני תכשירים נוספים בסדרה, הם קרם למרפקים, שנועד לטפל ביובש ובקילופים שסביב המרפק. וקרם עיניים שהוא קרם עם חומרים מאוד פעילים ותמציות נחושות שהוכחו כיעילות לעור הגברי מה שנותן לו מרקם ירקרק, מטרת הקרם למסייע במילוי הקמטוטים שסביב העיניים שיראו פחות עמוקים, על ידי התפחה. את המוצרים ניתן יהיה להשיג באתר החברה, חנות החברה, אצל קוסמטיקאיות ובנקודות מכירה ברחבי הארץ החל מאמצע יולי. עלויות 255-278 שקל לצרכן. 


מוצרי לאונרדו צילום: יח"צ
מוצרי לאונרדו צילום: יח"צ


מבחינת חברת לאונרדו לצאת עם תכשירים ומוצרים לקהל הסופי, זו מהפכה פרטית, אומנם, מוצרי הקוסמטיקה של החברה נמכרים על המדפים ברחבי העולם ובמיוחד תחת מותג החברה "מרי מדיסנס" בארה"ב, חברה המשלבת קנביס בקוסמטיקה ומצאה שמוצרי "לאונרדו" יעילים ומוצלחים ומתאימים לשילוב עם הקנאביס. אבל זו הפעם הראשונה שבאופן עצמאי החברה יוצאת לשוק משתמשי הקצה ותמצא על המדפים "החלטנו שאנחנו רוצים להוביל ולעשות מהפכה ולכן אנחנו מכוונים לפרוץ את השוק של קוסמטיקה לגברים" בר מוסיף, עם כל הקמפיינים המבורכים של העצמה נשית ו me too נשאר לשאול ו What about me ? גם גברים רוצים".