היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מדנלבליט, התייחס הערב (ראשון) פעם נוספת לתיקי ראש הממשלה, והצהיר כי "אף אחד לא יסיט אותנו מדרך הישר". בנאום שנשא בכנס הרצליה הוסיף היועמ"ש: "שום לחץ לא יכול להשפיע על החלטותיי". 



"אני שב ואומר זאת גם כאן בפניכם בצורה הכי ברורה: אני רואה חשיבות רבה בהליך השימוע שנקבע לראש הממשלה בקשר לתיקיו", הבהיר היועמ"ש. "כל טענה תישמע בלב פתוח ובנפש חפצה. הדברים יישקלו לעומקם, וההחלטות יתקבלו, כפי שהיה עד היום, משיקולים ענייניים בלבד, לפי הדין והראיות. אף אחד לא יסיט אותנו מדרך הישר. לא המפגינים מפה, ולא המתלהמים משם. אמנם, שמעתי שיש כאלו שכבר יודעים, לפניי כמובן, איזו החלטה אקבל בסוף השימוע".



"ולא רק זאת", המשיך מנדלבליט, "הם גם יודעים שההחלטה הזו תתקבל לשיטתם שלא מטעמים ענייניים: לא לאור הראיות והדין, אלא בגלל לחצים כאלה ואחרים שמופעלים עליי כביכול. ולכן הם טוענים מראש שאין להתייחס ברצינות להחלטה שאקבל, אלא יש לפעול בכל דרך כדי לסכל ולחסום אותה, בלי למצות את ההליך הפלילי כמקובל ביחס לכל חשוד במדינה. ואולם, צריך לומר את האמת. מי שטוען כך מבקש למעשה לשנות מעיקרון השוויון בפני החוק. צריך לפזר את מסך העשן, ולהתייחס לדברים כהווייתם. מובן ששום לחץ לא יכול ולא ישפיע על החלטותיי שיתקבלו אך ורק לפי הראיות והדין".



לדבריו, "מה שיש כאן זה ניסיון לעשות דה-לגיטימציה למערכות החוק והמשפט, גם באופן מערכתי וגם באופן אישי, והכול כדי לשנות את כללי המשחק, באופן שיפגע בעיקרון הבסיסי ביותר של השוויון בפני החוק. מדובר בתהליך הרסני לביטחון המשפטי של כל אזרח ואזרח במדינה. כי אם יהיה אדם אחד מעל החוק, אחריו יבואו גם אחרים. ואת כדור השלג הזה, שיתחיל להתגלגל במורד ההר, איש לא יוכל לעצור. בנפול לבנה אחת מעיקרון השוויון בפני החוק, יעמוד בסכנת קריסה המבנה כולו. חשוב לחזור ולומר: הטיפול בתיקי ראש הממשלה נעשה, לאורך כל הדרך, באופן מקצועי ויסודי. התייחסתי לזה בהרחבה בעבר, במספר הזדמנויות".



ליאת בן ארי. "לא יפחידו אותנו". צילום: דוברות משרד המשפטים
ליאת בן ארי. "לא יפחידו אותנו". צילום: דוברות משרד המשפטים



הוא הוסיף כי "כל טענה על רדיפה או תפירת תיקים, וכיוצא בזה טענות שנועדו לפגוע בלגיטימציה של התהליך – הן חסרות ביסוס, ויש לדחותן. תיקי החקירה הללו טופלו ע"י הגורמים הבכירים ביותר, המנוסים ביותר, עובדי ציבור מסורים, ישרים, אמיצים והגונים. אני ער לניסיונות לעשות דה-לגיטימציה לאנשים הללו, ודוחה אותם בכל תוקף. זוהי גם הזדמנות מבחינתי להעלות על נס את העבודה החשובה, המקצועית והמסורה שנעשית באגף החקירות והמודיעין של משטרת ישראל, שאנשיו פועלים יומם וליל כדי להילחם בפשע, בחזיתות הקשות ביותר של אכיפת החוק במדינת ישראל. הם מטפלים בעשרות אלפי תיקים מדי שנה, של אלימות, עבירות רכוש, מרמה והונאה, עבירות מין, עבירות נשק. הביטחון האישי של כל אחד ואחד מאזרחי המדינה – הוא בזכותם".



עוד ציין מנדלבליט כי "הדבר נכון גם ביחס לאלו המבקשים לפגוע בשמה הטוב של פרקליטת מחוז ת"א (מיסוי וכלכלה), עו"ד ליאת בן-ארי. מי שמכיר את ליאת יודע שהיא באמת אחת מבני האריות – באומץ הלב שלה, במנהיגות שלה, ובהתייצבות שלה בחזית המאבק בפשיעה בכלל, ובשחיתות השלטונית בפרט".



את דבריו חתם באומרו כי "כל הניסיונות לעשות דה-לגיטימציה לאותם משרתי ציבור נאמנים, ולרבים אחרים שעומדים בחזית השמירה על שלטון החוק במדינת ישראל, לא יצליחו. אף אחד לא יפחיד אותנו. אף אחד לא ירתיע אותנו. אנחנו, אנשי מערכות החוק והמשפט, רואים שליחות בעבודתנו, למען מדינת ישראל, ולמען הביטחון המשפטי של אזרחי מדינת ישראל. אנחנו נקבל החלטות אך ורק לפי הדין והראיות. חשוב לי לחזור ולומר, ובכך גם אסיים את דבריי, שהחשיבות אותה אני מייחס להגנה על מערכות החוק והמשפט, ולשמירה על עצמאותן ועל כוחן, איננה מהווה מחסום מפני שינוי, ובוודאי שלא מפני ביקורת ותיקון במקרה הצורך".