צעיר בן 18, בן העדה האתיופית, נורה הערב (ראשון) על ידי שוטר בקריית חיים, ומותו נקבע בבית החולים רמב"ם בחיפה, זאת לאחר שאותר בתחילה כשהוא במצב אנוש על ידי כוחות ההצלה. לפי עדי ראייה ששהו במקום, הירי בוצע על ידי השוטר במהלך מרדף שניהל אחרי שני צעירים, לאחר שהאחרונים נשאלו על ידי האם היו מעורבים בשוד. במשטרה, לעומת זאת, הציגו את גרסת השוטר, שטוען כי הוא ניסה להפריד בין צעירים שהיו מעורבים בקטטה, וביצע ירי לאחר שחש סכנה לחייו עקב זריקת אבנים שבוצעה לעברו.



אל מול גרסת עדי הראייה, כאמור, עולה גם גרסת המשטרה, ולפיה בעקבות דיווח על אירוע של מותו של צעיר כתוצאה מירי הגיעו כוחות משטרה למקום, ומבירור נסיבות האירוע עולה כי שוטר שלא היה בתפקיד, ושהה עם אשתו ושלושת ילדיו הקטנים בגן השעשועים סמוך לזירת האירוע, הבחין, לדבריו, בקטטה בין צעירים. לטענתו, הוא ניסה להפריד בין הצדדים ובעת שהזדהה כשוטר החלו המעורבים ליידות לעברו אבנים.



במשטרה מציגים את עמדת השוטרים וטוענים כי לדבריו הוא חש בסכנה מיידית לחייו, ובעקבות כך ביצע ירי שנסיבותיו נבדקות. חשוב לציין כי צוותי מד"א שהוזעקו לזירה מצאו את הצעיר כשהוא פצוע מירי בחזהו. 



לדברי המשטרה, הצעיר שנפצע מהירי פונה מצב קשה לביה"ח רמב"ם, ובהמשך נקבע מותו. השוטר היורה נחבל בפלג גופו העליון ופונה גם הוא לקבלת טיפול בבית החולים. האירוע הועבר, כפי שציינו, לחקירת מח"ש.



עדי ראייה, לעומת זאת, טוענים כי הירי בוצע על ידי השוטר במהלך מרדף שניהל אחרי שני צעירים, שברחו לאחר שנשאלו על ידיו אם היו מעורבים בשוד. האירוע החמור ייחקר במחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) בפרקליטות, כאשר נסיבותיו טרם התבררו. 

לפי גרסת עדי הראייה, הצעיר נורה על ידי שוטר שניהל מרדף אחריו ואחר חברו. על פי עדויות, שני שוטרים הגיעו לאזור שבו התרחש האירוע ב-20:00, ושאלו את הצעירים האם הם היו מעורבים בביצוע שוד. בשלב זה, כך עולה מעדות של צעיר אחר שנכח במקום,  השניים החלו לברוח מהמקום, מהפחד שתקף אותם, לדבריו.



בעקבות בריחתם, השוטרים פתחו אחריהם במרדף, ובשלב מסוים, כך עולה מעדות שמסר הורה של אחד הנערים, שלף לפתע אחד השוטרים אקדח, כיוון אותו לעבר בנו שהתכופף מתחת למכונית, ושניות לאחר מכן זיהה צעיר אחר מוטל על הקרקע, כשהוא פצוע ומדמם. 

על פי החשד, אותו שוטר ניסה למנוע את בריחתם של שני הצעירים, וככל הנראה עשה שימוש בנשק, שממנו נפגע הצעיר שפונה לבית החולים רמב"ם, שם כאמור נקבע מותו. 
כוחות גדולים של משטרה ממרחב נשר ומחוז חוף הגיעו לזירה, ופתחו בחקירה לבירור נסיבות האירוע, כאשר בשלב זה עדיין לא נקבע נסיבותיו. בשל העובדה שמדובר באירוע שבו בוצע ירי מאקדחו של שוטר, אין מנוס מכך שהוא ייחקר על ידי החקירה לחקירות שוטרים בפרקליטות (מח"ש), כפי שצוין. 

נציין כי בניגוד לאירועים אחרים, הפעם נמנעה המשטרה מלהעביר פרטים אודות הפרטים במשך למעלה משעתיים, למעט הודעה לקונית קצרה, בשל העובדה שבאירוע מעורב שוטר. 
 

חובש בכיר במד"א, גל סטבסקי, סיפר: "כשהגעתי למקום ראיתי את הפצוע שוכב במרכז הכביש כשהוא מחוסר הכרה, ללא דופק וללא  נשימה. הענקתי לו טיפול רפואי מיידי שכלל עיסויים ועצירת דימומים והוא פונה במהירות לבי"ח רמב"ם בניידת טיפול נמרץ של מד"א שהגיעה למקום תוך המשך ביצוע פעולות החייאה, כשמצבו קריטי". 



כזכור, בתחילת החודש שעבר קבעה מח"ש כי השוטר שירה ביהודה ביאדגה, בן העדה האתיופית, בחודש ינואר בבת ים, לא חשוד בפלילים. מחומר הראיות עלה כי ביום שישי, ה-18 בינואר, בשעת צהריים הוזעקה המשטרה לטפל באירוע, במסגרתו יצא ביאדגה ז"ל בן ה-24 מביתו בבת ים, כשהוא עטוף בטלית ובידו סכין. בני משפחתו פנו אל מכריהם בבקשה לקרוא למשטרה, כדי שיטפלו באירוע. בפניות אל המשטרה נאמר בין היתר, כי "הבחור משתולל עם סכין... אתם רוצים שהוא יפגע במישהו?" בפניה אחרת מתואר יהודה כשבידו "סכין מטבח ענקית, כמו חרב, בשלוף".
מן הראיות עלה, כי המשטרה הגיעה למקום, ואז, לאחר שיהודה ז"ל זוהה על ידי שוטר, שקרא לעברו לזרוק את הסכין, הוא החל להתקדם בריצה לעבר השוטר, כשידו האוחזת בסכין מונפת מעלה ומכוונת אל השוטר. בתגובה ביצע השוטר שתי יריות, מטווח קצר ביותר שכן לדבריו, חש סכנת חיים ברורה ומיידית.