השוטר שירה למוות אמש (ראשון) בשכונת קרית חיים בחיפה בסלומון טקה, צעיר אתיופי בן 17, נעצר בחשד להריגה, לאחר שנחקר במחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש). הוא צפוי להיות מובא להארכת מעצר בהמשך היום בבית משפט השלום בחיפה. בעקבות התקרית הגיעו מספר אנשים סמוך לתחנת משטרת זבולון להפגין במחאה על התקרית. הצירים הסמוכים למקום נחסמו לתנועה. 
 
כאמור, אתמול בערב הצעיר נורה על ידי שוטר לבוש אזרחי בקריית חיים, ומותו נקבע בבית החולים רמב"ם בחיפה, זאת לאחר שאותר בתחילה כשהוא במצב אנוש על ידי כוחות ההצלה. לפי עדי ראייה ששהו במקום, הירי בוצע על ידי השוטר במהלך מרדף שניהל אחרי שני צעירים, לאחר שהאחרונים נשאלו על ידו האם היו מעורבים בשוד. במשטרה, לעומת זאת, הציגו את גרסת השוטר, שטוען כי הוא ניסה להפריד בין צעירים שהיו מעורבים בקטטה, סמוך לגן שעשועים בו שהה השוטר עם אשתו וילדיו, וביצע ירי לאחר שחש סכנה לחייו עקב זריקת אבנים שבוצעה לעברו. 

השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, התייחס לאירוע ובסדרת ציוצים שפרסם הביע "זעזוע עמוק וצער רב על האירוע הקשה הערב בקרית חיים, בו נהרג צעיר בן העדה האתיופית כתוצאה מירי של שוטר", עוד ציין השר כי  "אירוע בו מוצא אדם את מותו על ידי שוטר הינו קשה וחמור ויש לחקור אותו בדחיפות ולוודא שיינקטו בעקבותיו כל הצעדים הנדרשים וכי יופקו כל הלקחים".

השר גלעד ארדן. קרדיט: סיוון פרג'


ארדן מסר כי הוא "עודכן על ידי ממלא מקום המפכ"ל כי המחלקה לחקירות שוטרים במשרד המשפטים קיבלה דיווח מהמשטרה באופן מיידי  נציגיה הגיעו לזירת האירוע ופתחו בחקירה", ובתגובה לכך הוסיף השר כי "הוא מצפה מהמחלקה לחקירות שוטרים וממשרד המשפטים לנהל את החקירה ולהגיע למסקנות בקשר לפרטי האירוע הקשה במהירות ובשקיפות מלאה לציבור". לבסוף הביע ארדן צער על מותו של הצעיר.

חברת הכנסת פנינה תמנו שטה (כחול לבן) האשימה את המשטרה בירי חסר אבחנה לעבר צעירים בני העדה האתיופית, אליה היא משתייכת, והאשימה את השר ארדן בהתעלמות מהאלימות המשטרתית כלפי העדה ובכך בהחמרת המצב. "הדעת מתקשה לעכל, יורים על נערים כמו ברווזים במטווח. הפכו את דמם של צעירים יוצאי אתיופיה להפקר", אמרה תמנו-שטה והוסיפה כי "החיים של הילדים שלנו פחות בטוחים והתגובה של בני הקהילה תהיי חריפה, וזה בגלל כישלון של ממשלת ישראל וזרועותיה ובהם כישלון של השר לענייני בטחון פנים ומח"ש בטיפול במצב. לצערנו מאירוע לאירוע המצב מחמיר. הפעם לא יטייחו הרג של צעיר מתחת למקום מגוריו. דמו זועק לשמיים".

חברת הכנסת תמר זנדברג (מרצ) הגיבה גם היא על אירוע הירי בקריית חיים: "קשה לדמיין קטטה שהצורך להפריד בה מצדיק ירי שמסתיים במוות. קשה לדמיין אירוע כזה קורה אם הנערים היו לבנים.  תנחומים למשפחתו של סלומון טקה. הירי בו חייב להיחקר לא רק כדי לחקור פשע, אלא כדי להפנים שגזענות באלימות המשטרתית הורגת, ולהתחיל להילחם בה ברצינות".