ביום שישי בערב, כנראה אחרי הכתבה בערוץ 13 על הטייס הדרוזי הראשון, צייץ רני רהב את הציוץ הבא: "הגיע הזמן שלכבוד העדה הדרוזית המפוארת, תעדכן את חוק הלאום באופן מיידי. כולנו אחד!". תוך דקות, הגיעה תגובה ציונית הולמת - יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, צייץ בתשובה לרהב: "אנו מכריזים בזאת על הקמת מדינה יהודית־דרוזית בארץ ישראל, היא מדינת ישראלדרוזיסטאן".
 
בטוויטר ובפייסבוק כבר מורגלים לעוויתות הבורות והשנאה של נתניהו ג'וניור, שמתורגמות בדרך כלל לציוצי שטנה בשעות הקטנות של הלילה (או מהצהריים והלאה). הפעם, ענה לו הכתב הצבאי של ערוץ 13 אלון בן־דוד, את הציוץ הבא: "הלוחם הדרוזי ביחידה המיוחדת שיוצא הלילה לסוריה, או המסתערב שיוצא למעצרים בשכם, ואני לא מדבר על דברים תיאורטיים, צריכים להגיד לך תודה שאתה מארח אותם? דרוזי שיצביע שוב לאבא שלך הוא פראייר".
 
בשלב הזה נפתחו, כצפוי, שערי הגיהינום, יחד עם חרצובות המקלדת של הג'וניור הזועם. אין טעם להציג כאן את מיטב הגידופים ששוגרו לחלל הקיברנטי בהקשר הזה. המהומה קמה בטוויטר וגוועה שם. אבל מתברר שלא באמת. יש פה עוד כמה אנשים שלוקחים את נתניהו הצעיר ברצינות. ציוציו עוררו סערה בקרב הדרוזים עצמם. בסוף, הוא הבן של. הוא מצייץ מה שינק ושמע בבית. המהומה עשתה לה כנפיים ברשתות החברתיות של הדרוזים. 
 

תא"ל חסון חסון, גיבור ישראל ומי שבדרך כלל שומר על שתיקה, כפי שעשה כל הקריירה מסמרת השיער שלו ביחידות המיוחדות בצה"ל, לא יכול היה להבליג. בראיון אתמול ל"מעריב" יצא חסון מגדרו. לא פחות.
 
"אנחנו לא יודעים כבר מה לחשוב", אמר, "איך אפשר לצייץ את זה? מה לימדו את הילד הזה בבית? הוא כנראה ינק גזענות. הוא כנראה לא למד מדעי המדינה. הוא כנראה לא למד אזרחות, שלא לדבר על היסטוריה. סלים שופי, הדרוזי שכונה מאיר הר ציון של הצפון, סחב את אבא שלו על הכתפיים וחילץ אותו מסוריה. פעמיים הציל שופי את ביבי נתניהו, כדי שהבן שלו ידבר עכשיו ככה?".
 
בהמשך קרב הציוצים כתב נתניהו גם את הציוץ הבא: "מה עם הנוצרים והבדואים המוסלמים שמשרתים בצה"ל? נגדיר את עצמנו מדינה יהודית/דרוזית/מוסלמית/נוצרית/צ'רקסית, ונוסיף בדגל, לצד המגן דוד, צלב, סהר וכו'?".


 
גם הציוץ הזה סחט לא מעט זעם בצד הדרוזי. "הוא כנראה לא מבין את המונח ארץ ישראל היפה. אני לא באמת מבין בשביל מה הוא צריך להשתלח בנו ככה עכשיו", אומר חסון. "גם הציוץ הזה מעיד על בורות מוחלטת, על זה שאין לו מושג על מה הוא מצייץ. הצלב והסהר לא קשורים לדרוזים. לדבר עלינו באותה נשימה יחד עם בדואים ונוצרים וצ'רקסים? הוא יודע שהדרוזים משרתים בצה"ל תחת חוק גיוס חובה? אצלנו זה לא התנדבות כמו אצל העדות האחרות. אנחנו משרתים עוד לפני קום המדינה. אנחנו כרתנו ברית עם היהודים לפני שישראל קמה. מאז אנו קשורים בברית דמים. אחוז הגיוס בקרב הדרוזים הוא הגבוה ביותר בישראל. הוא באמת לא יודע מה ההבדל בין דרוזים לבין שאר העדות? אני לא מאמין שהוא גדל עם הבורות הזו אצלו בבית".
חסון חסון פרש מצה"ל לפני כשנתיים, אחרי עשרות שנות שירות. תפקידו האחרון היה המזכיר הצבאי של נשיאי המדינה (פרס וריבלין), אבל עוד קודם פרץ חסון תקרות זכוכית רבות ביחידות המיוחדות של צה"ל והיה מעורב בפעילויות ומבצעים שלא יראו אור לעולם. הוא מתגורר בדליית אל־כרמל, אב לשלושה, אחד מבניו משרת כעת כקצין ביחידה מיוחדת בצה"ל.
 
חסון ממשיך: "הוא משתלח בעדה שקשרה את גורלה עם העם היהודי. בשביל מה? למה להרוס את המרקם החשוב הזה? הוא מחפש עוד קצת קולות בימין הקיצוני? זה הסיפור? הרי זה הזוי ומטומטם ברמה בלתי נתפסת. מה עם הכבוד, עם הערכים? תחשוב על עצמך, על אבא שלך. מה הילד הזה תרם למדינה? הוא נתן אחוז אחד ממה שאני תרמתי? ממה שהבן שלי, ביחידה מיוחדת, תורם? הוא ביקר פעם בבתי הקברות הצבאיים שלנו? מה הוא עשה בחיים שלו?
 
"אני קורא לך, יאיר נתניהו", אומר תא"ל חסון, "לך תלמד קצת על הדרוזים. תעשה שיעורי בית, תציץ בספרי ההיסטוריה. לי יש שני דודים שנתלו בשכם עוד לפני הקמת המדינה. והכי חשוב - מאיפה הוא לקח את זה שאנחנו נגד מדינה יהודית? אז הגיע הזמן שתדע, נתניהו הצעיר - הדרוזים תומכים בכל לבם בזה שישראל היא מדינתו של העם היהודי. אנחנו חלק מהפרויקט הזה. זה האינטרס שלנו. אנחנו מושקעים בו עוד לפני שהוא החל. מה, אתה באמת כל כך בור? הדרוזים תומכים בישראל כמדינת העם היהודי ומקריבים את חייהם ואת כל מאודם, גם ברגע הזה שאנחנו מדברים, למען המטרה הזו. אז לפני שאתה מקשקש, ספור עד עשר. הדבר היחיד שחשוב לנו בקשר לחוק הלאום, זה להוסיף את ערך השוויון. זה לא פוגע במדינה היהודית, להפך. זה מחזיר את ערכי מגילת העצמאות, שעל ברכיה היא קמה. זה לא במקום מדינת הלאום של העם היהודי, זה בתוכו ולצדו. זה כל מה שביקשנו".
 
לדברי חסון, בנימין נתניהו פגש השבוע, במסדר כנפיים של חיל האוויר, את המנהיג הרוחני של העדה הדרוזית, השייח' מואפק טריף. "על פי המידע שרץ אצלנו, בשיחה ביניהם הבטיח נתניהו לשייח' שחוק הלאום יתוקן בעתיד. אני לא יודע אם אפשר לסמוך על ההבטחה הזו, אני כן יודע שיומיים אחרי שראש הממשלה חלק לנו מחמאות מעל הבמה בטקס מסדר כנפיים, הבן שלו בא ומטנף אותנו. הם פשוט עושים מסחרה מהעדה הדרוזית, זה הכל.
 
"אני לא יודע", אומר חסון, "מה סלים שופי, שהציל את אבא שלו, היה אומר היום לילד הזה. בזמנו ארגנתי ערב הוקרה לסלים שופי בבית הנשיא שמעון פרס. עוד קודם, עשינו לו ערב הוקרה ביחידה (סיירת מטכ"ל - ב"כ), ביוזמת מפקדיה לדורותיהם - בוגי יעלון ואבי דיכטר ועוזי דיין ועמוס ידלין. הענקנו לו מכתב הוקרה מטעם עם ישראל. שופי סיפר לי אישית איך סחב את ביבי על הכתפיים. עכשיו הבן שלו מדבר ככה. 
 
"היום העדה שלנו פרוסה בכל זרועות הביטחון. כל היחידות המיוחדות, כולל חיל האוויר, כולל הכל. עוד לא יבש דמם של שני השוטרים שנרצחו בהגנה על הר הבית, השוטר שחסם בגופו מחבלים בבית הכנסת. אנחנו חלק בלתי נפרד מהמדינה הזו. הגיע הזמן שמישהו יסביר את זה לבן של ראש הממשלה. אני מצפה מנתניהו האב לעשות את זה. אני מכיר את בנימין נתניהו ויש לי אליו רספקט. יש לי הרבה מאוד שעות ופגישות מבצעיות חשובות ורגישות עם ביבי. הוא מכיר מצוין את העדה, את תרומתה. לא בדיבורים, במעשים, בנושאי  הליבה הכי רגישים של הביטחון של המדינה הזו. אני מצפה מביבי לחנך את הבן שלו. זה הכל".
 
מטעמו של יאיר נתניהו לא נמסרה תגובה. אגב, הג'וניור נערך כעת לסיבוב נוסף בארה"ב. שגרירויות ישראל בצפון אמריקה כבר קיבלו התראה "לשתף פעולה עם מאבטחיו" של האישיות הבכירה הזו במסעה באזור.