איזנקוט מנע, כוכבי מקדם: תא"ל עופר וינטר ימונה למפקד אוגדה, כך הוחלט דיון שיבוצים שהתקיים היום (שני) בראשות ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, המינויים מותנים באישור ראש הממשלה ושר הביטחון, בנימין נתניהו. וינטר מונה למפקד עוצבת האש - אוגדת המילואים של חטיבת הצנחנים. 



כזכור, בתקופת הרמטכ"ל הקודם, גדי איזנקוט, לא קיבל וינטר פיקוד על אוגדה, ובתגובה הוא איים לפרוש מהצבא. תומכיו טענו כי הסיבה לאי מינויו היא הכיפה שעל ראשו, אולם בצה"ל דחו את הטענה הזו בכל תוקף, וענו כי "ההחלטות מתקבלות על בסיס כישורי הקצינים, התפקידים שביצעו ומידת ההערכה כלפיהם". 



תא"ל וינטר קיבל ברכות חמות עם מינויו מאשר לא פחות מראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו, שלו הוא משמש כמזכיר צבאי. "ברכות למזכירי הצבאי כשר הביטחון, תא״ל עופר וינטר, למינויו למפקד אוגדת 'עוצבת האש'", כתב נתניהו בעמוד הפייסבוק שלו. "עופר, תוביל אותם לניצחון. בהצלחה!".



שר החינוך, תא"ל במיל' הרב רפי פרץ, כתב בטוויטר: "ברכות לידידי תא"ל עופר וינטר על מינויו למפקד אוגדת 98. ‏עופר איש ישר, גיבור ישראל, בעל רוח וחזון, ולוחם ללא חת שעתידו בצבא עוד לפניו. ‏מחזק את הרמטכ"ל כוכבי על הבחירה. למדינת ישראל יש את המפקדים הטובים ביותר, עופר הוא אחד מהם". 

במסגרת סבב המינויים עליו החליט הרמטכ"ל, מונו גם שורה של קצינים נוספים לתפקידי תא"ל: תת-אלוף ירון פינקלמן ימונה לראש חטיבת המבצעים באגף המבצעים, תת אלוף נמרוד אלוני ימונה למפקד אוגדת עזה, תת אלוף יניב אלאלוף ימונה למפקד אוגדת יהודה ושומרון. תת אלוף דן נוימן ימונה למפקד עוצבת געש ותת-אלוף דוד זיני ימונה למפקד המרכז לאימוני יבשה.

עוד הוחלט על שורה של קידום קצינים מדרגת אל"מ לדרגת תא"ל: אל"מ רומן גופמן ימונה למפקד עוצבת הבשן ויועלה לדרגת תת-אלוף, אל"מ אבי רוזנפלד ימונה למפקד עוצבת עידן ויועלה לדרגת תת-אלוף, אל"מ דוד (דדו) בר כליפא ימונה למפקד עוצבת סיני ויועלה לדרגת תת-אלוף, אל"מ שי קלפר ימונה לראש חטיבת ההדרכה בזרוע היבשה ויועלה לדרגת תת-אלוף, אל"מ יעקב (יקי) דולף ימונה לראש חטיבת כח האדם בזרוע היבשה ויועלה לדרגת תת-אלוף, אל"מ עידו מזרחי ימונה לקצין הנדסה ראשי ויועלה לדרגת תת-אלוף, אל"מ פרופסור אלון גלזברג ימונה לקצין רפואה ראשי ויועלה לדרגת תת-אלוף, אל"מ יפעת ירושלמי-תומר תמונה ליועצת הרמטכ"ל לענייני מגדר ותועלה לדרגת תת-אלוף ואל"מ אריאל שימה ימונה לראש מחלקת תורה, ארגון ומשאבי אנוש בחיל הטכנולוגיה והאחזקה באגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה.