נמשכת המחאה בעקבות מותו של סלומון טקה: מאות מפגינים מחו היום (שני), כאשר חלקם אף חוסמים בשעות אלה את הכניסה לתחנת משטרת זבולון בעקבות המקרה בו נורה למוות הצעיר ממוצא אתיופי על ידי שוטר בלבוש אזרחי. חלק מהמפגינים קראו לעשיית צדק, כאשר היו כאלה שצעקו: "דם אתיופי לא הפקר". אחד המפגינים אף צעק בקול: "בוצע כאן רצח בצד החוק".



ממלא מקום מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן, הגיע למחוז חוף, שם ניפגש עם סגל הפיקוד של המחוז. ניצב כהן התייחס למקרה ואמר כי "משטרת ישראל משתתפת בצערה של משפחת טקה על האובדן הטראגי. מדובר באירוע שתוצאותיו קשות ולפיכך מתחייבת בדיקה מעמיקה ויסודית. על כן החלה כבר אמש חקירת מח"ש".



לאחר מכן פנה הקצין הבכיר לקהילה האתיופית ואמר כי הוא "קורא לאיפוק ולאחריות ואף להימנע משיח מתלהם. יש לאפשר לגוף החוקר (מח״ש) למצות את החקירה עד תום. בנימה אישית אני פונה להנהגת קהילת הישראלים יוצאי אתיופיה, לעשות ככל יכולתם לרסן את הלהט ועוצמת הרגשות במטרה להמשיך ולקדם תהליך מרכזי וחשוב של שילוב הידיים בין הקהילה לבין השוטרים, לשם חיזוק וקירוב העשייה המשותפת והשירות המשטרתי הניתן לקהילה יקרה זו".



גם ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לאירוע והביע תקווה כי חקירת המקרה תוביל לבירור האמת. "הלכידות שלנו ברגעי מבחן וברגעים שמובילים לרגעי המבחן - היא המפתח בסופו של דבר לעוצמה שלנו", אמר ראש הממשלה בטקס יחידות מצטיינות במערך המילואים שנערך בבית הנשיא בירושלים, והוסיף: "אני מצר על אובדן החיים הטרגי של סלמון טקה אמש בחיפה. כולנו שולחים תנחומים למשפחתו. שוחחתי על כך עם מ״מ המפכ״ל היום שהבטיח לי שנעשה מאמץ גדול להגיע לאמת במהירות האפשרית. העדה האתיופית יקרה לכולנו. עשינו מאמץ גדול בשנים האחרונות כדי לשלב אותה היטב בחברה הישראלית, ויש לנו עוד הרבה עבודה לעשות".



בשעות אלה נמצאת הגופה במכון לרפואה משפטית באבו-כביר, ולאחר נתיחתה יצא דוח פתולוגי, בעל משמעויות חשובות לגבי האירוע, שכן היא תגלה האם חדר לגופו של טקה קליע אחד בלבד, כפי שטוען השוטר. במח"ש אספו את אקדחו של קצין המשטרה מיד לאחר האירוע, והוא יעבור מספר בדיקות, בהן גם בדיקה במעבדה בליסטית, שתקבע אם מדובר בפגיעה ישירה או לא, והאם נורה כדור אחד בלבד או יותר, כמו גם מהי זווית החדירה של הכדור. 

יום של מחאות

ההפגנה מחוץ למשטרת קריית חיים היא לא ההפגנה הראשונה שנערכה היום בעקבות המקרה. מוקדם יותר, קבוצה של מפגינים חסמה את כביש עוקף קריות ומבעירים צמיגים. מובילי המחאה קראו לשמור על רוגע ולא לפנות לאלימות. סמי ברוקה, ממובילי ההפגנה בקריות, אמר כי "עד עכשיו עמדנו בזה בלי אלימות. בוא נמשיך בדרך הזו. לא ניתן להם טיפה כדי שיגידו לנו שאנחנו אלימים". גם צומת קרית אתא נחסמה על ידי מפגינים.


עוד קודם לכן, שחרר בית משפט השלום בחיפה את השוטר היורה למעצר בית, לבקשת המחלקה לחקירות שוטרים שחוקרת את האירוע הקשה. גרסת השוטר, כפי שנודעה למעריב אונליין, שהוא הלך עם אשתו ושלושת ילדיו, הקטן בהם בן 5 חודשים לכיוון הגינה הסמוכה לאירוע בקריית חיים. בשלב מסוים הוא זיהה אירוע של תחילת קטטה בין מספר צעירים לנער קטן יותר. בשלב הזה כדי למנוע התדרדרות הוא מנסה להפריד בין המעורבים. הם מתעמתים איתו מילולית והוא הזדהה כשוטר. ברגע זה, לטענתו הם התחילו לידות אבנים גדולות לעברו והוא חש סכנה לחייו ושלף את האקדח. לטענתו, הוא ביצע ירי בודד לעבר הקרקע על מנת להרתיע את הצעירים, אולם הכדור ניתז מהכביש לעבר טקה ופגעה בחזהו. 

חוקרי המשטרה שפעלו בזירה אכן איתרו את סימן הנקב באספלט, מה שמעיד לכאורה על פגיעה של כדור בכביש. חוקרי המח"ש אספו מספר מצלמות מהסביבה הרחבה, אך בשלב זה לא ידוע אם האירוע הנקודתי מתועד באחת מהן.  

הבוקר לאחר שחרורו של השוטר למעצר בית, נגבו עדויות מחלק מהנערים, ונעשים מאמצים במח"ש לאתר צעירים נוספים. יש להזכיר שחקירת המחלקה לחקירות שוטרים מתמקדת ברגע שבו שלף השוטר את אקדחו וביצע ירי, תוך כדי התייחסות לסיבה שגרמה לדריכת הנשק ולביצוע הירי. לטענת קצין המשטרה, עוד אתמול במהלך גביית עדויות על ידי קציני החקירה של מחוז חוף, הוא חזר והדגיש שהוא חש סכנה ממשית לחייו. קצין המשטרה, כאמור, טוען שהוא ניסה להפריד בקטטה. ברגע שהציג את עצמו כקצין משטרה, לדבריו, החלו הנערים ליידות לעברו אבנים שפגעו בגופו. בשלב זה, כאשר חש סכנה לחייו לדבריו, הוא ירה לעבר הרצפה. 
 
נדגיש כי לטענתו הוא ירה ירייה אחת בלבד שפגעה בקרקע, ומשם ניתז הכדור לעבר חזהו של הצעיר שמצא את מותו. לעומת זאת, הנערים טוענים כי לעברם נורו שתי יריות. ללא ספק, נושא זה ייבדק בחקירה. במסגרת זו, יבדקו במח"ש כמה כדורים נותרו במחסנית, מה שיכול לחזק או להחליש את גרסת קצין המשטרה לעומת הצעירים.